اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شناسایی ۲ بیمار مشکوک به سرخک در نیشابور

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از شناسایی ۲ بیمار مشکوک به سرخک در نیشابور خبر داد.

شناسایی ۲ بیمار مشکوک به سرخک در نیشابور

عصمت تقی آبادی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفتگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: ۲ مورد مشکوک به بیماری سرخک شناسایی شده که نمونه‌گیری انجام و نمونه‌ها را به تهران ارسال کرده و منتظر جواب هستیم.

وی تاکید کرد: والدینی که هنوز واکسن سرخک کودکان‌شان را نزده‌اند، هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن به پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

تقی آبادی افزود: نیاز به اقدام خاص یا واکسیناسیون اضافه نیست. توصیه ما به والدین این است که به محض مشاهده علائم بیماری، شامل تب و عوارض پوستی، به منظور بررسی‌های بیشتر حتما به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری سرخک یک بیماری ویروسی تب‌دار همراه با عوارض پوستی است. شروع علائم بیماری سرخک ممکن است کاملا شبیه علائم سرماخوردگی باشد. به طوری که بیماری با آبریزش بینی و یا سرفه و تب شروع شده و ۲ الی ۳ روز بعد از بروز این علائم، عوارض پوستی از سر شروع شده و به سمت تنه، دست‌ها و پاها ادامه پیدا می‌کند.

 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطر نشان کرد: بیماری سرخک گاهی اوقات می‌تواند در تعدادی از بیماران به دلیل عوارضی که ایجاد می‌کند، بیماری خطرناکی هم باشد و در یک تا ۵ درصد موارد ممکن است منجر به فوت شود.  در بعضی از بیماران به خصوص برای کودکانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، ممکن است با عوارض بینایی، شنوایی و عوارض مغزی همراه باشد. لذا مراجعه زودهنگام و درمان به موقع می‌تواند عوارض ناشی از بیماری را کاهش دهد.

گفتنی است آخرین مورد قطعی سرخک شناسایی شده در سطح شهرستان نیشابور، مربوط به سال گذشته و در یکی از  مراکز روستایی بود که با پیگیری‌های حوزه بهداشت و تلاش تیم سلامت آن منطقه، کودک درمان شده و عارضه خاصی هم نداشت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول