اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اقدام ارزنده تشکل‌های زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد/جمع‌آوری 17 تن زباله در مناطق حفاظت شده

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 17 تن زباله در محدوده مناطق حفاظت شده استان جمع آوری شد.

اقدام ارزنده تشکل‌های زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد/جمع‌آوری 17 تن زباله در مناطق حفاظت شده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج  اسلام جاودان خرد اظهار کرد: در راستای اجرای پویش ملی "مسیر سبز ایرانی پاک" ابلاغی از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استانها و وزارت کشور با اجرای چندین مرحله ی این پویش توسط محیط بانان و نیر وهای ستادی محیط زیست  در حاشیه مناطق گردشگر پذیر حفاظت شده  شهری و روستایی از تاریخ 15 اسفند سال سال گذشته تا  فروردین ماه 1401 بیش از 17 تن زباله جمع آوری و به محل سایت های مدیریت پسماند منتقل شد .

سرپرست حفاظت محیط زیست استان از اجرای موفق این طرح در 7 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: به محض ابلاغ این دستورالعمل در اسفند ماه سال گذشته و در راستای اجرای برنامه های مشارکتی  به قید فوریت جلسه ای با تشکل های مردم نهاد زیست محیط استان برگزار شد.

وی گفت: خوشبختانه با استقبال خوب تشکل های محیط زیستی، این طرح با موفقیت در 7 شهرستان استان از 15 اسفند شروع و تا 15 فروردین ماه جاری در چندین مرحله ادامه داشت.

جاودان خرد تصریح کرد: با مشارکت و همکاری خوب کارکنان ستادی و اجرایی محیط زیست  در اجرای هرچه بهتر برگزار کردن این پویش ملی بیش از یک هزار و 290  بسته آموزشی و 158 کیلوگرم، کیسه مخصوص جمع آوری زباله در مبادی ورودی و خروجی مناطق گردشگر پذیر حفاظت شده بین گردشگران توزیع شد.

وی ضمن تشکر از همکاری خوب مردم گفت: بررسی های میدانی و گزارش های همکاران، خوشبختانه همگی دال بر افزایش حس طبیعت دوستی و همکاری خوب بیش از پیش مردم در بحث مدیریت پسماند مناطق را نشان می دهد.

این مسئول گفت: با اعتمادی که به مردم داریم امیدواریم به پشتوانه معنوی آنها روزی برسد که دیگر شاهد هیچ گونه زباله ی رها شده ای در طبیعت استان  نباشیم.

انتهای پیام/
 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول