اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان جنوبی از قافله تحقق دانش بنیان‌ها عقب نماند

تحقق شعار رهبری در شروع قرن جدید همت و همیت بسیاری را با توجه به قابلیت های فراوان خراسان‌جنوبی می طلبد به همین دلیل همه باید به پاخیزند تا قافله عقب نمانیم.

خراسان جنوبی از قافله تحقق دانش بنیان‌ها عقب نماند

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ بنا به ضرورتی که رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران در یک دهه باقی مانده از قرن ۱۴ شمشی احساس می کردند با انتخاب شعارهایی خط را برای دستیابی به خودکفایی ایرانی مقتدر از همه لحاظ پیش رو همگان به ویژه مسئولان قرار می دادند تا همه با به میدان آوردن تمام توان خویش بتوانند پیروز این میدان باشند.

اولین سال از قرن جدید را نیز پیشوای مسلمین جهان به تاسی از سلسه شعارهای سال‌های قبل که به توانمند سازی درون در همه زمینه ها بر می گشت را نیز «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند.

پس از ابلاغ شعار سال توسط مقام معظم رهبری موضوع مرتبط به دانش‌بنیان ها در همه سطوح تصمیم گیری عالی نظام و دولت  مورد توجه قرار گرفت و از همه مهم تر بدنه اقتصادی و آموزشی ایران به شدت درگیر این موضوع شده است که جایی بس قدردانی دارد. چرا که تا پس از ابلاغ این شعار و طی سال های گذشته واژگانی چون پارک‌های علم و فناوری، استارتاپ ها، شرکت های خلاق و... که به حوزه های دانش های نوین کارآفرینی بر می‌گشت به طور کامل نشاخته بود.

حال که همگان دست به کار شدند تا شعار امسال رهبری نظام را تحقق بخشند و حتی برای عملیاتی شدن این شعار در دولت سیزدهم جلسات شنبه های دانش بینایی قوام دهنده این حرکت است لازم است در خراسان جنوبی که به وابسته مراکز آموزش عالی بسیاری که دارد و یکی از سرمایه های عظیم این استان در کنار سرمایه های گران بهای معدنی و کشاورزی که با ابراز تاسف به صورت خام از استان و کشور خارج می شود تولید دانش آموختگان دانشگاهی ست که بسیاری از این سرمایه های انسانی فرهیخته نیز به دلیل فراهم نبودن زنجیره های تولید مرتبط با رشته های تحصیل‌شان از خراسان جنوبی و حتی ایران خارج می شوند توجه ویژه شود.

همان طور که مقام عظمای ولایت تاکید کردند شعار سال به نقش بستن بر سربرگ کاغذهای ادارات و گزارش کارهای آماری که هیچ برون دادی ندارد خلاصه نشود.

آنچه طی این سال ها سبب شده تا خراسان جنوبی جزء استان های کم برخودار به حساب آید و آن طور که باید و شاید بر روی ریل توسعه قرار نگیرد خام فروش سرمایه های معدنی و کشاورزی ویژه و خاص این استان است چرا با این که اولین تولید کننده زرشک، زعفران و عناب جهان است اما به واسطه خام فروشی این یگانه محصولات جهانی چندان عایدی نصیب خراسان جنوبی ها به ویژه قشر زحمت کش کشاورز و تولید کننده نشود.

همچنین معادن این استان هم برای فرآوری راهی دیگر نقاط شود و جزء گرد و خاک و استهلاک جاده ها بهره دیگری نصیب مردم خراسان جنوبی نشود.

حال که رهبری همگان را به ویژه دولت را به این سمت و سو آن ها با تولید های دانش‌بنیان و اشتغال آفرین فراخوانده اند ضرورت دارد مسئولان خراسان جنوبی هم رو به سوی شرکت های خلاق و کارخانه های نو آور در زمینه سرمایه های گران  بهای تولیدی این استان آن هم قابلیت های ویژه خراسان جنوبی بیاورند و از قافله کشور در این زمینه عقب نمانند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول