اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

51.8 درصد زنجانی‌ها دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند/پوشش 100 درصدی واکسیناسیون سرخک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به استقبال کم مردم از تزریق واکسن کرونا گفت: درصد تزریق واکسن کرونا در استان ۵۱.۸ درصد از بین جامعه هدف است.

51.8 درصد زنجانی‌ها دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند/پوشش 100 درصدی واکسیناسیون سرخک

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فروکش کردن آمارهای مربوط به کرونا به نوعی آسودگی خیال را برای مردم به همراه آورده به طوری که عملا رغبت چندانی برای تزریق دوز سوم واکسن با وجود همه تاکیدات نشان نمی‌دهند، هر چند عوامل دیگری هم در کاهش تمایل مردم به تزریق دز سوم واکسن موثر است.

در این رابطه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به استقبال کم مردم از تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: درصد تزریق واکسن کرونا در استان زنجان ۵۱.۸ درصد از بین جامعه هدف است.

علیرضا تقی‌لو درصد تزریق واکسن در میان رده سنی ۹ تا ۱۲ سال را ۴۳.۵ درصد اعلام و تصریح کرد: این آمار در میان رده سنی ۵ تا ۹ سال ۲۳.۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه زنجان رتبه سوم کشوری را در تزریق واکسن برای افراد زیر ۱۲ سال دارد، افزود: هر چند این آمار کم است ولی همین مراجعه کم بعد از تعطیلات نوروز به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

تقی‌لو حضوری شدن مدارس و مراکز آموزشی و کاهش قابل توجه آمار مبتلایان و از همه مهمتر کاهش حساسیت مردم را از عوامل عادی شدن ویروس کرونا دانست و گفت: در این میان شاید ماه رمضان هم تاثیرگذار بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تعداد بستری‌های کرونایی مراکز درمانی استان را در روز دوشنبه ۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۶ نفر از این افراد در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خبرهای منتشر شده در مورد سرخک گفت: سرخک در یکی از کشورهای همسایه شرقی طغیان کرده و از طرفی مواردی از آن در برخی از استان‌های کشور مشاهده شده است.

تقی‌لو با تاکید بر اینکه واکسیناسیون سرخک برای گروه سنی زیر ۵ سال و در دو نوبت  یک سالگی و ۱۸ ماهگی انجام می‌شود، ادامه داد: خطری متوجه افرادی که واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند، نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: بر اساس آمارها واکسیناسیون سرخک در استان زنجان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول