اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برنامه قرقیزستان برای جذب کمک‌های بیشتر از بانک توسعه آسیایی

رئیس جمهور قرقیزستان در شهر «بیشکک» با معاون بانک توسعه آسیایی دیدار و چگونگی گسترش همکاریهای دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

برنامه قرقیزستان برای جذب کمک‌های بیشتر از بانک توسعه آسیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «چن شیسین» معاون بانک توسعه آسیایی در شهر «بیشکک» دیدار کرد.

در این دیدار جباراف زمینه های اولویت همکاری پروژه ها و برنامه های در دست اجرا بین  قرقیزستان و بانک توسعه آسیایی را مورد بررسی قرار داد.

وی از همکاری پویای بانک توسعه آسیایی با قرقیزستان در زمینه های اقتصاد سبز، انرژی و حمل و نقل، کشاورزی و مدیریت آب، حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی ابراز خرسندی کرد.

جباراف  در ادامه بر علاقه مندی جهت اجرای پروژه های آموزشی و بهداشتی و نیز طرح های جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه های مشترک بر اساس اصول مشارکت عمومی و خصوصی تاکید کرد.

علاوه بر این، به منظور اجرای اقدامات ضد بحران در آسیب پذیرترین بخش های اقتصاد ملی، رئیس جمهور به وزارت دارایی جمهوری قرقیزستان دستور داد تا موضوع جذب کمک های اضافی از صندوق تثبیت  بانک توسعه آسیایی را بررسی کند.

چن شیشین نیز در این دیدار گفت: قرقیزستان شریک مهم این بانک است و بانک توسعه آسیایی از بیشکک در زمینه توسعه ملی حمایت خواهد کرد.

معاون بانک توسعه آسیایی همچنین از تلاش‌های رئیس جمهور قرقیزستان برای انجام اصلاحات اجتماعی-اقتصادی مهم با هدف تضمین بهبود سریع پس از کووید-19، بهبود رفاه شهروندان و توسعه اقتصاد سبز به عنوان اقدامی برای مهار تغییرات آب و هوایی استقبال کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول