اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

محدودیت صادرات غلات و آرد در قزاقستان به مدت 2 ماه

معاون وزیر کشاورزی قزاقستان از اعمال محدودیت دو ماهه برای صادرات غلات و آرد در این کشور خبر داد.

محدودیت صادرات غلات و آرد در قزاقستان به مدت 2 ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آیداربیک ساپاربایف»، معاون وزیر کشاورزی قزاقستان از اعمال محدودیت دو ماهه برای صادرات غلات و آرد در این کشور خبر داد.

ساپاربایف اعلام کرد: از نیمه دوم ماه آوریل تا نیمه اول ماه ژوئن برای صادرات غلات و آرد در این کشور محدودیت هایی وضع می‌شود.

معاون وزیر کشاورزی قزاقستان در ادامه خاطرنشان کرد: در این زمینه سهمیه گندم 1 میلیون تن و برای آرد 300 هزار تن تعیین شده است.

وی این محدودیت را برای جلوگیری از کمبود در بازار داخلی و بارگیری کارخانه های آرد ضرور دانست و اطمینان داد که حجم غلات و آرد موجود در این کشور برای تامین نیاز داخلی کافی است.

ساپاربایف، ذخایر آرد این کشور تا 7 آوریل را 118 هزار تن ، از جمله 10 هزار تن در صندوق های تثبیت، 22 هزار تن در چارچوب «طرح گردش مالی»، 48 هزار تن در اختیار تولیدکنندگان، حدود 20 هزار تن در انبارها و 18 هزار تن در اماکن فروش، اعلام و خاطرنشان کرد که این مقدار برای قزاقستان کافی است.

بنابر سخنان وی، علاوه بر این، ذخایر شرکت ملی غذا قزاقستان بیش از 800 هزار تن غلات برآورد شده که در صورت نیاز برای تثبیت وضعیت به بازار داخلی ارسال می شوند.

در اواسط ماه مارس امسال روسیه صادرات غلات (به ویژه گندم) به کشورهای اوراسیا را تا 30 ژوئن ممنوع کرد. این امر باعث افزایش جدی قیمت این گونه محصولات شد.

لازم به یادآوری است که تاجیکستان بیش از 90 درصد آرد و گندم را از قزاقستان وارد می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول