اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا و مواد مخدر، 2021 را به مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا تبدیل کرد

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا، این کشور سال 2021 بیش از سه میلیون ۴۶۵ هزار مرگ را به ثبت رساند که افزایش موارد فوتی عمدتاً ناشی از کرونا بوده است.

کرونا و مواد مخدر، 2021 را به مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا تبدیل کرد

به گزارش سرویس بین‌المل خبرگزاری فارس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا اعلام کرد ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر سالانه خود را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد که عمدتاً ناشی از همه‌گیری کرونا بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیش از سه میلیون ۴۶۵ هزار مرگ در سال ۲۰۲۱ رخ داد که حدود ۸۰ هزار مورد بیشتر از رکورد مرگ و میر سال ۲۰۲۰ بوده است. در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۱۵ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسید که این رقم در سال قبل از آن ۳۵۱ مورد بود.

نرخ خام مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا هم تا حدی افزایش داشت، علاوه بر آن مرگ و میر ناشی از دیابت، بیماری مزمن کبدی و سکته مغزی هم افزایش یافت. مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر نیز به رکوردزنی مجموع مرگ و میر در سال ۲۰۲۱ کمک کرد.

کارشناسان افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر که به ویژه در بین جوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله افزایش یافته را به افزایش «فنتانیل» نسبت می‌دهند. بر اساس مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، مرگ و میر نوجوانان ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ بیش از دو برابر شد.

این آمار در حالی است که طبق مطالعه هفته گذشته که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته، میانگین امید به زندگی در آمریکا بیش از دو سال در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

آمریکا از ابتدای همه‌گیری کرونا همچنان با فاصله درگیرترین کشور جهان است و بر اساس آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع بیش از ۸۲ میلیون ابتلا و یک میلیون فوتی را ثبت کرده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول