اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

چند نکته برای داوطلبان آزمون دکتری

کارنامه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و مهلت انتخاب رشته نیز از فردا آغاز می‌شود.

چند نکته برای داوطلبان آزمون دکتری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ و همچنین دفترچه انتخاب رشته اینترنتی نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز از فردا پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد.

داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به خوبی مطالعه کرده و حداکثر ۵۰ کدرشته محل (درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب کنند.

* نکاتی که داوطلبان مجاز باید بدانند

داوطلبان برای دریافت کارنامه و انتخاب رشته باید نکاتی را بدانند:

* معدل متقاضیان تاثیری در مراحل گزینش ندارد و صرفاًبر اساس شیوه نامه اعلامی در
قسمت سوابق آموزشی فرد و توسط دانشگاه های محل مصاحبه بررسی می‌شود بنابراین متقاضیان پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه در صورتی که معدل شان واقعی نبود باید در زمان انتخاب رشته آن را در سایت سازمان سنجش اعلام کنند.

* متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی گروه پزشکی شرکت کننده در این آزمون قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی باید توجه کنند از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص کرده و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

* دانشجویان اخراجی آموزشی مقطع دکتری (در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه برای متقاضیان مرد) منعی برای شرکت در آزمون نداشته و در صورت قبولی ادامه تحصیل آنان در رشته مورد علاقه بلامانع است.

* داوطلبان علاقمند به تحصیل در دانشگاه آزاد درصورتی که مجاز به انتخاب رشته شدند باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org مراجعه کرده و براساس اطلاعیه‌های منتشر شده در این سایت برای انتخاب رشته اقدام کنند.

* داوطلبان علاقمند به انتخاب هر یک از کد رشته‌های امتحانی مربوط به دانشگاه‌های امام صادق(ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند، نیز در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، میتوانند کد رشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه همین دانشگاه‌ها را انتخاب کنند.

* اتباع غیر ایرانی شرکت کننده در آزمون دکتری باید شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون را داشته باشند و بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی علامت گذاری کرده باشند در غیر این صورت پذیرش آنان لغو می‌شود.

* اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول