اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: سلاح‌های مرگبار به اوکراین صادر نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که این کشور در فکر فروش تسلیحات مرگبار به اوکراین نیست.

سئول: سلاح‌های مرگبار به اوکراین صادر نمی‌کنیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،  علی‌رغم فشارهای کشورهای غربی از جمله آمریکا بر کره جنوبی برای صادرات سلاح به اوکراین جهت مقابله با تهاجم روسیه، سئول اما می‌گوید که قصد چنین کاری را ندارد.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران تایید کرد که باوجود درخواست کی‌یف اما سئول امکان ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین را بررسی نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، دولت قبلی کره جنوبی تصمیم گرفته بود ۳۰ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه اضافی را علاوه بر ۱۰ میلیون دلاری که قبلا ارسال شده بود، که بخشی از آن از طریق سازمان‌های بین‌المللی انجام گرفت، به اوکراین منتقل کند.

علاوه بر این، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که از هفته آینده به صورت مرحله‌ای، تجهیزاتی شامل جلیقه‌های ضد گلوله، کلاه ایمنی، تجهیزات پزشکی و جیره‌های غذایی خشک، به ارزش ۲ میلیارد وون (حدود ۱.۶ میلیون دلار) به کی‌یف خواهد فرستاد.

بر اساس این گزارش، ارسال این تجهیزات با پروازهای غیرنظامی به اروپا انجام خواهد شد. پیش از این، وزارت دفاع کره جنوبی کمک‌های مشابهی به مبلغ یک میلیارد وون (تقریباً ۸۱۶ هزار دلار) به اوکراین ارائه کرده بود.

به نوشته ریانووستی، مقام وزارت خارجه کره جنوبی در این‌باره توضیح داد: «ما از طریق چنین کمک‌های بشردوستانه، به اوکراین کمک می‌کنیم، اما نه ارسال تسلیحات. همچنین در حال بررسی طرحی برای کمک‌های بیشتر هستیم. در این مرحله، مذاکرات در مورد تحویل کالاهای نظامی بیشتر در حال انجام است، اما عرضه سلاح در نظر گرفته نمی‌شود. این موضع از سوی وزارت دفاع ما نیز اعلام شده است».

همچنین انجمن تولیدکنندگان دارو و داروسازی زیستی کره جنوبی گفته که کمک‌های بشردوستانه و پزشکی را به قیمت سه میلیارد وون (حدود ۲.۴۵ میلیون دلار) به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دولت اوکراین مکرراً از کره جنوبی درخواست کرده که سلاح به این کشور ارائه دهد. در هشتم آوریل، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در گفتگوی تلفنی با «سئو ووک» همتای خود در سئول، از او خواست به دفاع هوایی کشورش کمک کند.

پیش از این، منابع آلمانی گفته بودند دولت کی‌یف از برلین درخواست کرده که یکصد دستگاه توپخانه خودکششی از مدل هوویتزر را خریداری کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول