اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هزینه احداث جاده در چهارمحال و بختیاری گران‌تر از سایر استان‌ها است

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است، گفت: باید اعتبارات حوزه راه در این استان ویژه در نظر گرفته شود.

هزینه احداث جاده در چهارمحال و بختیاری گران‌تر از سایر استان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری ۲۴ فروردین‌ماه در دیدار با محمدرضا کدخدازاده- معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مشکلات حوزه راه و راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به‌علت عدم توسعه در حوزه راه‌ در بن‌بست قرار گرفته است، برای خروج این استان از بن‌بست نیازمند توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جلسات متعددی با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی جهت پیگیری برای تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌سازی در استان برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه نیمه‌تمام محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه، توضیح داد: این پروژه ملی است، با بهره‌برداری از این پروژه مسیر ارتباطی بنادر به فلات مرکزی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و جابجایی کالا در این مسیر نیز تسهیل می‌شود.

حیدری افزود: باتوجه به بالا بودن میزان تردد در محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه و همچنین آمار بالای تصادفات در این محور در تلاش هستیم تا در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه به‌طور کامل تخصیص پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پروژه محور شهرکرد، شلمزار، ناغان به کارون ۴ نیز یکی از محورهای پرترافیک در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که آمار تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت در این محور بسیار بالا است، خوشبختانه مجوز ماده ۵۸ این پروژه اخذ شده و باید عملیات اجرایی در این محور تسریع شود.

وی بیان کرد: احداث محور ارتباطی کوهرنگ به اندیکا نیز از نظر گردشگری و تردد مردم بومی دو شهرستان محروم کوهرنگ و اندیکا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برای احداث تونل چری و تاراز در این محور نیازمند مساعدت مالی وزیر راه و شهرسازی هستیم.

حیدری تکمیل محور فارسان به کوهرنگ و احداث جاده ساحلی حاشیه زاینده‌رود را برای رونق گردشگری حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مجوز ماده ۲۳ محور فارسان به کوهرنگ اخذ شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است، اظهار کرد: به‌همین دلیل باید اعتبارات حوزه راه در این استان ویژه در نظر گرفته شود، زیرا احداث پل و تونل در محورهای مواصلاتی بسیار هزینه‌بر است.

وی در پایان تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده و پروازهای فرودگاه شهرکرد نیز محدود است، باید در بحث حمل و نقل، توسعه همه‌جانبه در بحث ریل، راه و فرودگاه را در کنار هم در نظر بگیریم.

برای تامین اعتبتر توسعه راه‌های چهارمحال و بختیاری از ظرفیت منابع تهاتر نفت وماده ۵۶ استفاده می‌کنیم

محمدرضا کدخدازاده_ معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این دیدار با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه در چهارمحال و بختیاری حائز اهمیت است، اظهار کرد: مشکلات پروژه‌های اولویت‌دار استان در حوزه راه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری از ظرفیت منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و سایر اعتبارات بهره می‌گیریم.

کدخدازاده توضیح داد: برای توسعه چهارمحال و بختیاری باید توسعه راه، ریل و فرودگاه در کنار هم دیده شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول