به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری ۲۴ فروردینماه در دیدار با محمدرضا کدخدازاده- معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مشکلات حوزه راه و راهسازی در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان بهعلت عدم توسعه در حوزه راه در بنبست قرار گرفته است، برای خروج این استان از بنبست نیازمند توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی هستیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جلسات متعددی با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی جهت پیگیری برای تامین اعتبار پروژههای نیمهتمام در حوزه راهسازی در استان برگزار شده است.
وی در ادامه با اشاره به پروژه نیمهتمام محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه، توضیح داد: این پروژه ملی است، با بهرهبرداری از این پروژه مسیر ارتباطی بنادر به فلات مرکزی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد و جابجایی کالا در این مسیر نیز تسهیل میشود.
حیدری افزود: باتوجه به بالا بودن میزان تردد در محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ایذه و همچنین آمار بالای تصادفات در این محور در تلاش هستیم تا در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه بهطور کامل تخصیص پیدا کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پروژه محور شهرکرد، شلمزار، ناغان به کارون ۴ نیز یکی از محورهای پرترافیک در چهارمحال و بختیاری محسوب میشود که آمار تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت در این محور بسیار بالا است، خوشبختانه مجوز ماده ۵۸ این پروژه اخذ شده و باید عملیات اجرایی در این محور تسریع شود.
وی بیان کرد: احداث محور ارتباطی کوهرنگ به اندیکا نیز از نظر گردشگری و تردد مردم بومی دو شهرستان محروم کوهرنگ و اندیکا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برای احداث تونل چری و تاراز در این محور نیازمند مساعدت مالی وزیر راه و شهرسازی هستیم.
حیدری تکمیل محور فارسان به کوهرنگ و احداث جاده ساحلی حاشیه زایندهرود را برای رونق گردشگری حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مجوز ماده ۲۳ محور فارسان به کوهرنگ اخذ شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هزینه احداث جاده در مناطق کوهستانی و صعبالعبور استان بسیار بالاتر از سایر استانها است، اظهار کرد: بههمین دلیل باید اعتبارات حوزه راه در این استان ویژه در نظر گرفته شود، زیرا احداث پل و تونل در محورهای مواصلاتی بسیار هزینهبر است.
وی در پایان تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده و پروازهای فرودگاه شهرکرد نیز محدود است، باید در بحث حمل و نقل، توسعه همهجانبه در بحث ریل، راه و فرودگاه را در کنار هم در نظر بگیریم.
برای تامین اعتبتر توسعه راههای چهارمحال و بختیاری از ظرفیت منابع تهاتر نفت وماده ۵۶ استفاده میکنیم
محمدرضا کدخدازاده_ معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این دیدار با تاکید بر اینکه تکمیل پروژههای نیمهتمام حوزه راه در چهارمحال و بختیاری حائز اهمیت است، اظهار کرد: مشکلات پروژههای اولویتدار استان در حوزه راه مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: جهت تکمیل پروژههای نیمهتمام حوزه راهسازی در چهارمحال و بختیاری از ظرفیت منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و سایر اعتبارات بهره میگیریم.
کدخدازاده توضیح داد: برای توسعه چهارمحال و بختیاری باید توسعه راه، ریل و فرودگاه در کنار هم دیده شود.
انتهای پیام/۶۸۰۳۳