اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

صفری: وزارت خارجه حامی فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اعلام حمایت از فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور، گفت: این وزارتخانه در راستای افزایش صادرات و کمک به ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور از همه امکانات خود استفاده می‌کند.

صفری: وزارت خارجه حامی فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در راستای فعال سازی هرچه بیشتر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف در راستای افزایش مبادلات تجاری با کشورها، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه ۲۴ فروردین اقدام به برگزاری جلسه فوق العاده ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی با موضوع کمیسیون‌های مشترک اقتصادی کرد.

در این جلسه  که به ریاست «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران کل سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسؤول در برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی برگزار شد، اهم موضوعات مرتبط با کمیسیون‌های مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
از مهم‌ترین مطالب مطرح در این جلسه می‌توان به ارائه آخرین وضعیت کمیسیون‌های جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، پیشنهادات در جهت فعال سازی دبیرخانه‌های کمیسیون‌های مشترک، کمک به افزایش صادرات غیرنفتی کشور در سال جاری، انتقال فناوری، کمک به صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و همچنین تأکید بر مسؤولیت وزارت امور خارجه در جهت هدایت، پیگیری و ارزیابی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی اشاره کرد.
شایان ذکر در سایه این تلاش‌ها در نیمه دوم سال گذشته نیز ۶ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار شد که تاثیر بسزایی در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دوجانبه و افزایش حجم مبادلات تجاری با طرف‌های مقابل داشت.

* وزارت امور خارجه پشتیبان و حامی فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور است

لازم به ذکر است، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین روز چهارشنبه میزبان بیش از ۴۰ شرکت فعال در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی بود. در این نشست که با حضور مهدی صفری برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های مذکور مشکلات، چالش‌ها و موانع داخلی و خارجی فعالیت‌های خود را تشریح کردند. 

صفری در این نشست با اشاره به نقطه نظرات و ارائه توصیه‌ها و پیشنهاد راهکارهای لازم بر این نکته تاکید کرد که وزارت امور خارجه پشتیبان و حامی فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور بوده و در راستای افزایش صادرات کشور و کمک به ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور از تمام ابزار، امکانات و ظرفیت‌های خود برای مساعدت به حل مشکلات و چالش‌های آنان استفاده خواهد کرد و در این زمینه به مدیران این شرکت‌ها اطمینان داد که همه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز بیش از گذشته آماده همکاری و مساعدت در این عرصه هستند.   

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همین چارچوب از این شرکت‌ها دعوت کرد که با توجه به توانمندی و ظرفیت بالای آنها در این عرصه، برای گسترش فعالیت‌های خود به دیگر نقاط جهان نیز نگاه جدی داشته و برای توسعه بازارهای هدف برنامه ریزی کنند. 

در این نشست نمایندگانی از انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، سندیکای صادر کنندگان خدمات ساختمانی،  وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات نیز حضور داشتند. 

بنابر اعلام وزارت صمت صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته توانستند با حضور در بیش از ۳۰ پروژه در خارج از کشور بیش از  ۲ میلیارد دلار ارز عاید کشور کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول