اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۲۱۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه بانوان البرز مشغول تحصیل هستند

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز گفت: درحال حاضر ۲۱۰۰ طلبه در مقطع سطح دو و سه استان البرز درحال تحصیل می باشند و ۱۵۸۱ نفر نیز فارغ‌التحصیل شده اند.

۲۱۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه بانوان البرز مشغول تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا کریمی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور، گفت: سعی داریم فضای اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت بگیرد تا زمینه ثبت نام برای جامعه هدف فراهم شود. ثبت نام از ۱۵ فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت که افراد می‌توانند به دو صورت مجازی و حضوری اقدام به ثبت نام  نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش مهمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد:  بار اصلی تربیت فرزندان این سرزمین بر دوش بانوان است لذا برای ارتقاء علمی بانوان باید در ایجاد یک فضای آرامش بخش و بستر امن برای این قشر تاثیر گذار اهتمام ویژه داشته باشیم. حوزه‌های علمیه خواهران این فضا را برای بانوان علاقه مند به علوم دینی فراهم می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیدگاه فارابی که اصلاح ساختار جامعه را در راستای تربیت صحیح جامعه موثر می‌داند و از سوی دیگر اشاره به دیدگاه دیگر که توجه به افراد جامعه را در این خصوص موثر می‌داند، افزود: در جامعه و نظام اسلامی منافاتی بین این دو دیدگاه وجود ندارد و در راستای تربیت  صحیح جامعه، هم باید ساختار جامعه را درست بچینیم، هم به افراد و آحاد جامعه توجه داشته باشیم.

کریمی اظهار کرد: در راستای تربیت صحیح جامعه، خانواده هسته اصلی جامعه است و یکی از ارکان مهم خانواده، بانوی خانه است، لذا توجه به نقش‌های خانوادگی زنان و دانش‌های موردنیاز برای مدیریت امور دینی حوزه زن و خانواده در کنار دانش‌های عمومی حوزوی از اهداف حوزه علمیه خواهران است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ مدرسه در استان البرز در عرصه های آموزش، پژوهش و فرهنگی، در مقاطع سطح ۲ (کارشناسی) و سطح ۳ (کارشناسی ارشد) مشغول به فعالیت هستند که در مقطع سطح سه، رشته‌های اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی، فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی تعلیم داده می‌شود.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان، درحال حاضر  ۲۱۰۰ طلبه در مقطع سطح دو  و سه استان البرز درحال تحصیل می‌باشند  و ۱۵۸۱ نفر نیز  فارغ‌التحصیل شده اند.

کریمی در پایان اضافه کرد: شرایط پذیرش در حوزه علمیه خواهران، قبولی در آزمون و مصاحبه است، لذا داوطلبان می توانند با مراجعه حضوری به حوزه‌های علمیه خواهران استان یا مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir نسبت به دریافت دفترچه راهنما و ثبت نام اقدام نمایند.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول