اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

افزایش قیمت گندم بخش صنعت برای جلوگیری از واریز یارانه به جیب خارجی ها

دولت با هدف جلوگیری از خروج یارانه از کشور، قیمت گندم بخش صنعتی را کیلویی 12 هزار تومان اعلام کرد.

افزایش قیمت گندم بخش صنعت برای جلوگیری از واریز یارانه به جیب خارجی ها

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت گندم صنعتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت به کیلویی 12 هزار تومان افزایش داده، با این امید که قاچاق گندم و نیز صادرات محصولات یارانه‌دار به کشورهای دیگر قطع شود. پیش از این هر کیلوگرم گندم برای بخش صنعت 2500 تومان تحویل داده می‌شد و سبب می‌شد که این محصول به دلیل تفاوت قیمت به کشورهای همسایه قاچاق شود، علاوه بر آن محصولاتی مانند ماکارونی که با آرد یارانه ای تولید می شود نیز  به انواع کشورها از جمله اروپایی و آمریکا صادر می‌شد. مفهوم آن این است که یارانه داخلی به جیب مصرف‌کنندگان خارجی می‌رفت.

محمدرضا مرتضوی، رییس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: نرخ گندمی که به بخش صنایع می دهند به کیلویی 12000 تومان افزایش یافته است که پیش از این کیلویی 2500 تومان بود.

 مرتضوی پیش از این به خبرنگار فارس گفته بود که اختصاص یارانه به آرد بخش صنعت در حقیقت جفا به اقتصاد کشور است و سالانه ارز دولتی به خاطر صادرات محصولات یارانه‌ای از کشور خارج می‌شودمثلا سالانه 300 هزار تن ماکارونی به کشورهای مختلف صادر می شود در حالی که اینها گندم یارانه ای می گیرند.

به گزارش فارس؛‌هر تن گندم در بازارهای جهانی حدود 500 دلار است و هر کیلوگرم گندم برای کشور بیش از 13 هزار تومان تمام می‌شود. اختصاص آرد یارانه‌ای 2500 تومانی به بخش صنایع باعث فساد در توزیع و خروج ارز از کشور می‌شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول