اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مرکزی جزو ۱۰ استان اول کشور در بحث تدوین سند تحول علم و فناوری است

استاندار استان مرکزی گفت: مرکزی جز ۱۰ استان اول کشور در بحث تدوین سند تحول علم و فناوری قرار گرفت.

مرکزی جزو ۱۰ استان اول کشور در بحث تدوین سند تحول علم و فناوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه اراک اظهار کرد: سند تحول دولت مردمی در اواخر سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: این سند به ۳۷ موضوع پرداخته و چالش‌های متعددی که مانع شکل‌گیری یک نظام مطلوب در کشور شده احصا شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: بالغ‌بر ۱۳۴ چالش نامبرده شده که باید در سه افق کوتاه‌مدت میان‌مدت و بلندمدت این چالش‌ها برطرف شوند

مخلص‌الائمه بیان کرد: ستاد تحول استان، همزمان با اجرای این سند کشوری شکل گرفته و برش‌های استانی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۱ اقدام از سند تحول دولت نازل به حوزه علم و فناوری است، افزود: سند تحول علم و فناوری استان با کمک دانشگاه صنعت تدوین شده است که جز ۱۰ استان اول کشور در تدوین این سند هستیم.

استاندار مرکزی گفت: همه پژوهشکده‌های استان به عضویت کارگروه‌های تصمیم‌گیری درآمده تا فاصله ارتباط دانشگاه و اجرایی کاهش یابد.

مخلص‌الائمه بیان کرد همچنین مقرر شد دانشجویان با حضور در کارگروه‌ها با نحوه تصمیم‌گیری و‌ موانع تصمیم‌گیری در دستگاه‌های اجرایی آشنا شوند.

یارانه علم و دانش و معرفت باید به افرادی که مشغول به تحصیل هستند، تعلق بگیرد

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: یارانه علم و دانش و معرفت باید به افرادی که مشغول به تحصیل هستند، تعلق بگیرد تا بتوان با ارائه این یارانه علمی دانشجویان و اساتیدی تربیت کرد که بتوانند دنیا را فتح کنند. 

دری نجف آبادی با بیان اینکه صنعت خودروسازی باید نظام ساختاری خود را تغییر دهد، افزود: صنعت خودروسازی و کشتی سازی که امروز وبال گردن ما شده است، زمانی از کشورهایی نظیر کره جنوبی جلوتر بود، و این جای بسی تاسف است که در این صنعت در حال عقب گرد و درجا زدن هستیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی در دستان دولت، مجلس و آحاد مردم امانت است و باید این امانت را به آیندگان منتقل کنند.

 کندی عملیات ساخت سایت دانشگاه اراک 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی  نیز گفت: کندی عملیات ساخت سایت دانشگاه اراک  که پس از ۲۰ سال در حال ساخت و ساز و تکمیل شدن است، موجب گلایه دانشجویان شده است.

علی اکبر کریمی افزود: سستی و بی توجهی به  جذب هیات علمی و نبود فضای فیزیکی مناسب تاسیس پژوهشکده ها و مراکز علمی مختلف را دچار وقفه کرده که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/

 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول