اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ورود دادستانی به حادثه واژگونی ایستگاه اتوبوس در پردیس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: نظر ما این است که پیمانکار این ایستگاه اتوبوس، سازنده آن و شهرداری وقت که نظارتی بر نصب و کیفیت آن نداشتند مقصر هستند.

ورود دادستانی به حادثه واژگونی ایستگاه اتوبوس در پردیس

علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در گفت و گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص حادثه واژگونی یک ایستگاه اتوبوس در فاز ۱ پردیس که باعث فوت یک نفر در این شهرستان شد، اظهار کرد: بلافاصله پس از این اتفاق دستورات لازم را برای تشکیل پرونده ای به کلانتری ۱۱ شهر پردیس داده و پیکر متوفی را به پزشکی قانونی برای اخذ نظریه کارشناسان انتقال داده شد.

وی گفت: روز جمعه با دعوت از خانواده متوفی که جوانی ۲۳ ساله برای مطرح کردن شکایت و سیر اقدامات لازم برای انحصار وراثت اقدامات لازم انجام شد.

آقاجری افزود: این مورد به کارشناس رسمی دادگستری در حوزه حوادث ارسال شده تا با اعلام نظر وی مقصر یا مقصرین  این حادثه معرفی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: با توجه به این که در این حادثه بحث فنی و موارد مختلفی دخیل هستند، موضوع به صورت ویژه و با حضور کارشناسان حوزه های مختلف پیگیری میشود.

وی اضافه کرد: ساخت و نصب این سازه مربوط به هشت سال قبل و متاسفانه سازه‌ای بسیار سبکی بوده که با بادی که شدت زیادی هم نداشته بلند و بر روی این جوان واژگون شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس بیان کرد: نظر ما این است که پیمانکار این ایستگاه اتوبوس، سازنده آن و شهرداری وقت که نظارتی بر نصب و کیفیت آن نداشتند مقصر هستند.

وی افزود: مسوولان وقت بایستی حداقل این سازه را ایمن‌سازی و استانداردسازی می‌کردند متاسفانه این اقدامات انجام نشده و منتظر نظریه کارشناسی در این حوزه هستیم.

آقاجری با بیان اینکه تا اواخر هفته آینده تصمیمی قانونی و قطعی اتخاذ و به سمع و نظر هموطنان خواهد رسید، تاکید کرد: به شهرداری‌های شهرستان اعلام کردیم تا سازه‌های مختلف خود از جمله ایستگاه های اتوبوس، تاب های، سرسره و دیگر وسایل تفریحی خود را در بوستان ها و پارک ها مورد بررسی و کارشناسی مجدد قرار بدهند و شخصا بازدیدی را برای نظارت بر اجرای به موقع و صحیح این بازرسی‌ها انجام خواهم داد.

رضا کارخانه شهردار پردیس نیز طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس ضمن ابراز تاسف از درگذشت یک فرد، اظهار کرد: متأسفانه بر اثر وزش شدید باد یکی از ایستگاه‌های انتظار خودروهای حمل‌ونقل همگانی شهر پردیس دچار واژگونی و منجر به فوت یک نفر شد.

به گفته‌ این مقام مسئول، برغم آنچه که در برخی از شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، سازه این ایستگاه به‌ طور کامل در محل استقرار خود تثبیت‌ شده بود اما شدت وزش به‌ حدی بود که سبب جدا شدن محل اتصالات و سقوط آن شد.

شهردار پردیس در پایان یادآور شد: ایمنی و حفظ جان شهروندان یکی از اولویت‌های اساسی مدیریت شهری پردیس قلمداد می‌شود، ازاین‌رو معاونت‌های مختلف این شهرداری طی پایش‌های مستمر نسبت‌ به تعریف و اجرای طرح‌های مختلف به‌منظور رفع خطرات احتمالی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول