اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالان اقتصاد و تولید، رزمندگان نبرد اقتصادی با دشمنان هستند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فعالان عرصه اقتصاد و تولید، رزمندگان دفاع از کشور در میدان نبرد اقتصادی با دشمنان هستند.

فعالان اقتصاد و تولید، رزمندگان نبرد اقتصادی با دشمنان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار فعالان عرصه تولید دانش‌بنیان مشهد اظهار کرد: تقوا در حوزه‌های اجتماعی از جمله اقتصاد نیز می‌تواند کارکرد داشته باشد. تقوای اقتصادی به معنای کسب قدرت در عرصه اقتصاد است تا بتوانیم در حوزه‌های اقتصادی مقابل قدرت‌ها ایستادگی کنیم.

وی افزود: فعالیت اقتصادی و کارآفرینی از منظر دینی فعالیتی معرفتی و معنوی است. از منظر دین اسلام فعالیت‌های معرفتی و معنوی منحصر به عبادات نیستند و اگر انسان روی در جهت خداوند داشته باشد و مقصودش از هر کاری کسب رضای الهی باشد؛ آنگاه همه اعمالش از جمله شغل، حرفه و فعالیت اقتصادی، تماماً معرفتی و معنوی خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: عرصه اقتصاد یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سلطه است و سایر سلطه‌ها از جمله سیاسی و فرهنگی نیز به دنبال سلطه اقتصادی به وجود می‌آید. در دوران کنونی دیگر با بمب اتم نمی‌توان کشورها را تسخیر کرد، اما با اقتصاد و دانش بدون لشکرکشی می‌توان بر کشورها تسلط یافت و نیازهای اقتصادی، کشورهای ضعیف را مجبور به تمکین از فرمان‌های کشورهای مستکبر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان، به هر میزان که در جهت کاهش وابستگی کشور به خارج و استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند، به همان میزان نزد پروردگار متعال اجر و پاداش الهی کسب خواهند کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: فعالان عرصه اقتصاد و تولید، رزمندگان دفاع از کشور در میدان نبرد اقتصادی با دشمنان هستند که کشور را از وابستگی اقتصادی حفظ می‎کنند.

وی تاکید کرد: کارآفرینان نیز با ایجاد هر شغل، به متدین بودن و پاکیزگی بیشتر جامعه کمک می‌کنند و خانواده‌هایی را از نابودی نجات می‌دهند. لذا کارآفرینی صدقه‌ای جاریه است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: آستان قدس رضوی به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نخواهد بود و بخش اقتصادی آستان قدس باید تابلو فرهنگ و اخلاق رضوی باشد. بخش‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی آستان قدس نیز از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید ساز وکاری باید ایجاد شود تا سالیانه تعدادی از افراد شاخص حوزه علمی، کارآفرینی و تولید کشور مفتخر به نشان خادمی حضرت رضا (ع) شوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول