اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

نخستین نشست«پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی» برگزار خواهد شد

نشست پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در خبرگزاری فارس برگزار خواهد شد.

نخستین نشست«پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی» برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، از بیستم دی‌ماه ۱۴۰۰ بخشی با عنوان «پاسداشت زبان فارسی» به بخش‌های خبری سیما افزوده شده که نویدبخش توجه بیشتر رسانۀ ملی به حفظ زبان فارسی است. در این بخش، گفتار مسئولان و رسانه‌ها ازنظر کاربرد واژه‌های بیگانه رصد و واژه‌های مصوب فرهنگستان و دیگر معادل‌های فارسی به‌جای واژه‌های غیرفارسی، به‌صورتی مناسب، توصیه می‌شود.

به واسطه همین موضوع و به بهانه این اتفاق مهم، نخستین نشست«پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی»، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در خبرگزاری فارس برگزار خواهد شد.

این نشست با حضور اسماعیل امینی (شاعرطنزپرداز، نویسنده، پژوهشگر، منتقد و مدرس دانشگاه)، ناصر فیض (شاعر،‌ نویسنده، مدیر دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسی حوزه هنری، عضو شورای عالی موسیقی و شعر صدا و سیما)، امید جلوداریان (مدرس زبان و ادبیات فارسی، پژوهشگر و ویراستار ارشد سازمان صداوسیما) و مهدی صالحی (دبیر انجمن فرهنگی‌آموزشی ویرایش و درست‌نویسی، پایه‌گذار مؤسسه ویراسـتاران) در خبرگزاری فارس برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول