اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

پرداخت 3.2 میلیارد دلار ارز ترجیحی دارو در سال قبل

بر اساس اعلام بانک مرکزی، مطابق قانون بودجه و مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی دولت، سقف ارز ترجیحی واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۰ میزان 3.2 میلیارد دلار بود، که به طور کامل توسط این بانک تامین شد.

پرداخت 3.2 میلیارد دلار ارز ترجیحی دارو در سال قبل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بانک مرکزی، مطابق قانون بودجه و مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی دولت، سقف ارز ترجیحی واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۰ میزان ۳/۲ میلیارد دلار بود، که به طور کامل توسط این بانک تامین شد. 

روند تخصیص ارز مزبور، متناسب با مصوبات مربوطه و اعلام اولویت‌های درخواستی از سوی وزارت بهداشت به گونه‌ای بوده که در بهمن و اسفند سال گذشته جمعاً بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار تخصیص ارز به درخواست‌های واصله آن وزارت صورت گرفته است.

با توجه به اهمیت مقوله دارو و تجهیزات ضروری پزشکی برای کشور، تامین ارز برای درخواست‌های وزارت بهداشت در چهارچوب ضوابط مربوطه، همواره در اولویت اقدامات بانک مرکزی بوده و هست، و مناسب‌ترین ارزهای دردسترس برای این اقلام اختصاص داده می‌شود.

همچنین در فروردین ماه سال جاری برای تامین ارز اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مد نظر وزارت بهداشت، یک میلیارد دلار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول