اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

علت ریزش شبکه فاضلاب شهر اصفهان باید مشخص شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: گروهی متشکل از کارشناسان برای بررسی دقیق علل ریزش شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان باید تشکیل شود.

علت ریزش شبکه فاضلاب شهر اصفهان باید مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد ریزش شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان سبب نگرانی افکار عمومی می‌شود.

وی با تأکید بر تشکیل گروه کارشناسی برای بررسی دقیق علل ریزش شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان افزود: در فروردین ماه امسال شبکه فاضلاب در خیابان‌های آپادانا و حکیم نظامی شهر اصفهان ریزش پیدا کرد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گروهی شامل متخصصان، استادان دانشگاه و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید تشکیل دهد تا این موضوع را به طور کامل رصد کرده تا علت دقیق ریزش شبکه‌های فاضلاب را مشخص کنند.  

امیر حسین حکمتیان، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان علت اصلی وقوع حوادث شبکه فاضلاب را قدمت زیاد و فرسودگی لوله‌ها عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۴۰ تاکنون بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اصفهان اجرا شده است که عمر برخی از قسمت‌های آن به بیش از ۵۵ سال می‌رسد.

وی به ریزش شبکه فاضلاب خیابان مشتاق در سال ۱۳۷۵ اشاره و بیان کرد: در آن سال به رغم جاری بودن رودخانه زاینده‌رود، شاهد ریزش شبکه فاضلاب در خیابان مشتاق بودیم، بنابراین فرونشست زمین که ناشی از خشکسالی است، نمی‌تواند علت اصلی وقوع حوادث شبکه فاضلاب در شهر اصفهان باشد.

  حکمتیان با بیان این‌که فرسودگی شبکه علت اصلی وقوع حوادث به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: راهکار اصلی مقابله با ریزش شبکه فاضلاب در استان اصفهان بازسازی و نوسازی شبکه فرسوده فاضلاب است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول