اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۷۸ روستای شهرستان زنجان، نیازمند بازنگری طرح هادی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 78 روستای شهرستان زنجان با اعتباری بالغ بر 40 میلیاردریال، نیازمند بازنگری طرح هادی است.

۷۸ روستای شهرستان زنجان، نیازمند بازنگری طرح هادی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان با بیان اینکه، با توجه به اتمام افق ده ساله، طرح هادی ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان زنجان، برای ۴۲ روستا ، طرح بازنگری تهیه شده است، اظهار کرد: ۷۸ روستای شهرستان زنجان نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیاردریال، نیازمند بازنگری طرح هادی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، طرح هادی برای همه روستاهای شهرستان تهیه شده است، ادامه داد: از ابتدا تاکنون، طرح هادی در ۱۱۰ روستای شهرستان زنجان (معادل ۵۷.۲ درصد) ، اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به تفاهم‌نامه منعقده بین استانداری زنجان و بنیاد مسکن در مورد نظارت پروژه‌های دهیاری‌ها، طی چهار سال اخیر حدود ۲۸۰ پروژه در روستا ها با اعتبار حدود ۲۵۰میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری‌ها و با نظارت بنیاد مسکن شهرستان زنجان اجرا شده است.

 خواجه‌ای مبلغ اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات قیر رایگان در سال ۱۴۰۰ برای ۴۰ روستا را ۱۵۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همچنین مبلغ اعتبار تخصیص یافته برای اجرای طرح هادی در سال ۱۴۰۰ از منابع استانی و ملی برای ۲۳ روستا به میزان ۱۳۶ میلیارد ریال است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه، مقاوم‌سازی مسکن روستایی را یکی از اولویت‌های این نهاد دانست و گفت: تعداد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان زنجان ، ۲۵ هزار و ۴۳ واحد است که از این تعداد ۱۳ هزار ۶۹۱ واحد مقاوم‌سازی شده و ۱۱ هزار و ۳۵۲ واحد معادل ۴۵ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول