اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: پیش‌نویس سند واضحی را به اوکراین ارائه کردیم

سخنگوی کاخ کرملین ضمن هشدار به انگلیس درخصوص ممنوع کردن تنیس‌بازان روسی از حضور در مسابقات ویمبلدون، از رویکرد هیأت اوکراینی در مذاکرات صلح انتقاد کرد.

کرملین: پیش‌نویس سند واضحی را به اوکراین ارائه کردیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) با اشاره به تحویل پیش‌نویس سندی روشن توسط مسکو به کی‌یف، گفت توپ اکنون در زمین اوکراین است.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: «طرف اوکراینی دائماً از توافقاتی که قبلاً با آن موافقت کرده بود منحرف می‌شود، دائماً موضع خود را تغییر می‌دهد و تمایل زیادی برای تقویت روند مذاکرات نشان نمی‌دهد».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه چنین رویکرد اوکراین برای اثربخشی مذاکرات عواقب بسیار بدی دارد، گفت: «کار طرف اوکراینی در مذاکرات جای تأمل دارد و به دنبال تقویت روند نیست».

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد: «در حال حاضر پیش نویس سند ما به طرف اوکراینی تحویل داده شده است که شامل عبارات کاملاً روشنی است. توپ در سمت آنها است. ما منتظر پاسخ هستیم».

بر اساس این گزارش، پسکوف دربارع نظر مسکو نسبت به مهلت پاسخگویی کی‌یف به سند ارائه شده از سوی روسیه گفت: «ما تمایل به تقویت روند مذاکرات داریم».

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تصمیم انگلیس برای محروم کردن ورزشکاران روسی از حضور در مسابقات تنیس ویمبلدون نیز هشدار داد که این مسابقات از حذف تنیس‌بازان روسی آسیب خواهد دید.

روز یکشنبه رسانه ها گزارش داده بودند که باشگاه تنیس و کروکت انگلستان (AELTC) به ورزشکاران روسی اجازه حضور در مسابقات ویمبلدون را نمی‌دهد. «اسکات لوید» رئیس این نهاد نیز گفت که هنوز تصمیمی در مورد پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس گرفته نشده است.

به نوشته ریانووستی، سخنگوی کرملین در این‌باره توضیح داد: «با توجه به اینکه روسیه کشوری قدرتمند در تنیس است، تنیس‌بازان ما در صدر رتبه‌بندی جهانی قرار دارند، خود مسابقات نیز از حذف آنها متضرر می‌شود و بار دیگر ورزشکاران را گروگان نوعی تعصبات سیاسی، دسیسه‌های سیاسی و اقدامات خصمانه نسبت به آنها می‌کند».

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس هم با ادعای تداوم حضور نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، گفته بود درگیری‌ها در منطقه دونباس در حالی تشدید می‌شود که نیروهای روسی به دنبال شکستن خطوط دفاعی اوکراین هستند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول