اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دادگاه حکم داد؛ لندن، جولیان آسانژ را به آمریکا تحویل می‌دهد

پس از کشمکش‌های حقوقی فراوان، یک دادگاه انگلیس حکم استرداد افشاگر جنایات جنگی به آمریکا را امضا کرد.

دادگاه حکم داد؛ لندن، جولیان آسانژ را به آمریکا تحویل می‌دهد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دادگاه در انگلیس روز چهارشنبه حکم رسمی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی لیکس» را امضا کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، اکنون با امضای این حکم توسط دادگاه انگلیس، آسانژ بابت افشای اسناد محرمانه مربوط به جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق به آمریکا فرستاده می‌شود تا در این کشور محاکمه شود.

اکنون حکم دادگاه انگلیس برای «پریتی پتل» وزیر کشور این کشور ارسال می‌شود تا مراحل استرداد آسانژ را تدارک ببیند. با این حال آسانژ برای درخواست تجدید نظر دو هفته مهلت دارد.

استرداد آسانژ به آمریکا در حالی رخ می‌دهد که به گفته وکلایش، از سلامت روحی مناسبی برخوردار نیست و ممکن است در زندان آمریکا خودکشی کند.

سردبیر وب‌سایت ویکی لیکس در واکنش به امضای حکم استرداد آسانژ به آمریکا گفت:‌ «دادگاه لندن با صدور حکم استرداد آسانژ، حکم مرگ او را صادر کرد».

آذر سال گذشته بود که دولت ایالات متحدهپیروز دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی لندن برای استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحده شد و قاضی تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر جلوگیری از استرداد را لغو کرد.

آسانژ با ۱۷ مورد اتهام جاسوسی و یک اتهام سوءاستفاده از رایانه به دلیل انتشار هزاران پرونده نظامی و دیپلماتیک توسط ویکی‌لیکس، از جمله فیلم‌هایی که جنایات جنگی ایالات متحده در عراق را افشا می‌کند، مواجه است. در صورت محکومیت، این روزنامه‌نگار و فعال با ۱۷۵ سال زندان مواجه خواهد شد.

مدافعان آسانژ، تلاش برای محاکمه وی را حمله به آزادی مطبوعات می‌دانند و ده‌ها روزنامه‌نگار برجسته، سازمان‌‌های حقوق بشری و آزادی‌های مدنی می‌ترسند که تلاش برای زندانی کردن او ممکن است مورد آزمایشی برای محاکمه هر روزنامه‌نگار یا سازمان رسانه‌ای باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول