اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روزه‌داران پایتخت نوای «بک یا الله» سر دادند

روزه داران پایتخت، همزمان با اولین شب قدر در سرتاسر شهرستان‌های استان تهران با جوشن خوانی و بک یا الله، دست‌های نیاز خود را به سوی پروردگار جهانیان بلند کردند تا از عطر رحمت الهی سرشار شوند.

روزه‌داران پایتخت نوای «بک یا الله» سر دادند

خبرگزاری فارس از تهران؛ آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است، شب عزیزی که مراد می‌بخشند امشب است، شب استجابت و بندگی، شب راز و نیاز، شب لرزیدن دل‌های بیقرار، شب قرآن به سرگرفتن و توبه، شبی که ملائکه مأمور شده‌اند تا به دستور پروردگارشان، مقدرات مخلوق را در پرونده‌ای یک ساله حک کنند.

امشب همان شب قدر است که به اعتقاد خلوت‌نشینان و ریاضت‌پیشگان، حاجت نیازمندان برآورده می‌شود، امشب از همه دل‌ها ذکر یارب یارب برخواسته و عطر بندگی در فضا پیچیده، امشب لیلة القدر مشتاقانی است که به قدر بندگی خود هدایای عرشی می‌گیرند.

دلدادگان حضرت عشق امشب با چشمانی اشکبار، دستان تهی خود را به روی آسمان گشوده و وجود خود را در اقیانوس بی‌کران رحمت الهی غرق کردند تا دعا کنند برای دردهای پنهان، برای رازهای ناگفته، برای دل‌های شکسته، برای طاقت‌هایی که کم شده، برای بیماران و برای نیازمندانی که جز خداوند پناهی ندارند.

امشب در قرار عاشقی نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با اولین شب قدر و شب شکافته شدن فرق عدالت و گرسنگی یتیمان کوفه، هر گوشه‌ و کناری مخصوصاً در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و حرم‌های شریف شهرستان‌های استان تهران صفا و حال معنوی خاصی برقرار است. امشب عاشقان آل الله با تجدید میثاق بندگی، هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و هم دست به دامان معبود، احیاء گرفتند.

نوای یا رب یا رب در کربلای ایران پیچید

شهرستان مذهبی ری با وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سایر اماکن و بقاع مقدس و همسایگی با حرم امام راحل(ره) و گلزار شهدا سبب شده تا در این ایام از ویژگی و شرایط خاصی در استان تهران برخوردار باشد.

امشب در صحن و سرای سیدالکریم(ع) گویا بوی کربلا را استشمام می‌کنی چرا که امام معصوم ثواب زیارت این حضرت را مشابه زیارت امام حسین(ع) دانست و آنجاست که وقتی می‌خواهی ده مرتبه «الهی بالحسین» بر لب جاری کنی گویا خود را بیشتر از هر لحظه و مکانی در بین الحرمین حس می‌کنی و امیدوار هستی این حال خوب در دل شب راه وصلی به معبود و طریق نجاتی برایت بگشاید.

شهرری نیز همچون سراسر کشور در این شب‌های نورانی میزبان عاشقان و شیفتگان اهل بیت علیهم السلام بود. مردم مؤمن و روزه‌دار پایتخت در اولین شب‌ قدر خود را به کربلای ایران رسانده و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سایر بقاع متبرکه شهرری شب زنده‌داری کردند.

آستان مقدس سیدالکریم(ع) در اولین شب قدر، میزبان دلباختگانی بود که تسبیح توبه و استغفار را دانه دانه به‌شماره انداخته و خداوند رحیم را شکر و سپاس گفتند که بار دیگر به ماه ضیافت الهی و خیر من الف شهر دعوت شده‌اند.

ویژه برنامه‌ مراسم احیای پرفیض شب‌ قدر با حضور زائران و مجاوران در صحن ها و رواق های حرم مطهر با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی توسط حاج حسن شالبافان و سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی برگزار شد که این مراسم از شبکه پنج سیما، رادیو قرآن و رادیو تهران زنده و مستقیم پخش شد.

آئین شب احیاء در بیش از ۱۰ نقطه شهرستان قرچک برگزار شد

مراسم نخستین شب از لیالی قدر در نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان با حضور مردم خداجو و مؤمن قرچک در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و گلزار شهدای گمنام شهرستان قرچک برگزار شد.

مردم مؤمن با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل های برگزاری مراسم شب قدر حضور یافتند و با راز و نیاز به درگاه خداوند متعال و توسل به پروردگار الهی، طلب مغفرت و عافیت کردند.

مردم در حسینه ها، مساجد و گلزار شهدای گمنام با قرائت دعای جوشن کبیر، ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و مناجات خوانی، مراسم احیاء شب قدر و قرآن به سر را انجام دادند و از خداوند متعال طلب بخشش گناهان کردند.

در مراسم شب احیاء حضور جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ چشمگیرتر بود و همه آمده بودند تا با خدای خود راز و نیاز کنند زیرا شب قدر شب نزول قرآن است.

مراسم شب قدر در مسجد جامع شهرستان، امام زاده ابراهیم(ع)، امام زاده بی بی زبیده، امام زاده عبدالله داوود آباد، مسجد امام رضا(ع)، مسجد خانم الانبیاء، حسینه شهدا، مسجد قمر بنی هاشم، حسینه شهدای گمنام قرچک، حسبنیه عربها و گلزار شهدای گمنام شهرستان و سایر مساجد و حسینیه ها برگزار شد.

وداع با پیکر سه شهید گمنام در مراسم شب قدر ورامین

 پیکر پاک و مطهر سه شهید گمنام دوران ۸ سال دفاع مقدس در اولین شب‌ قدر میهمان مساجد، حسینیه ها و مردم شهید پرور شهرستان ورامین بود که حضور پیکر شهیدان به مراسم شب قدر، رنگ و بوی معنوی دیگری بخشید.

در اولین شب از لیالی قدر که شهدا میهمان مردم شهید پرور ورامین بود، پیکر مطهر این شهیدان مهمان مسجد جامع تاریخی شهرستان ورامین، مسجد مهدیه ورامین، حسینیه دو طفلان، امامزاده یحی(ع) و مسجد بقیه الاعظم بخش جوادآباد بود که جوانان این محله ها میزبان پیکر مطهر شهدای معزز در این شب معنوی بودند.

مردم ولایی و انقلابی شهرستان ورامین، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، ضمن برپایی آئین‌های معنوی لیالی قدر در سوگ مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام به عزاداری پرداختند، حضور شهدا در مراسم پرفیض لیالی قدر باعث می شود تا جوانان با شهدای تجدید میثاق کنند.

مردم مومن و انقلابی این مراسمات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با به جا آوردن اعمال خاص این شب پرفضیلت تا سحر شب نوزدهم ادامه دادند.

ندای الهی العفو شب اول قدر در پیشوا طنین انداز شد

رمضان ماه عاشقی است؛ ماهی که بنده به عشق معبود خود به عبادت، راز و نیاز و روزه می‌پردازد و پلی معنوی از زمین به عرش الهی می سازد.

گرچه شیوع کرونا مراسم شبهای قدر دو سال اخیر را تحت شعاع خود قرار داده بود اما امسال با واکسیناسیون سراسری شاهد حضور پرشور مردم ولایی پیشوا در مراسم شب قدر در حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) بودیم و حرم برادر بلافصل امام رضا(ع) حضور گسترده چند هزار نفری مومنین در شب نوزدهم رمضان را به خود می دید.

امشب در میان راز و نیاز های خالصانه مومنین با خداوند تبارک و تعالی، اشک بود که راوی حال و هوای اولین شب قدر محسوب می شد.

گفتنی است در این مراسم‌ حجت الاسلام حلواییان سخنرانی و حاج محسن طاهری و حسین طالبی به مداحی و ذکر مصیبت پرداختند.

مراسم شب قدر در پردیس

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب لیالی قدر بوستان نورالشهدای، آستان مقدس شهدای گمنام میزبان اعتکاف کنندگان بود که از ساعت ۲۲:۳۰ این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام واسعی آغاز شد.

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب لیالی قدر در مسجد امام علی(ع) پردیس با سخنرانی حجت الاسلام ناصری از ساعت ۲۳ آغاز و اعتکاف کنندگان تا بامداد به راز و نیاز با درگاه ایزد منان پرداختند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول