اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، گفت: طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده و اینکه در ابتدای کار هشدارهایی صادر می‌شود، می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد.

روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در اولین نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، اظهار داشت:  باید این را قبول کنیم که زمین به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالاها دارد، ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می‌کند و افراد برای رسیدن به منافع خود به ترفندهای مختلفی متوسل می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه شهرداری‌ها، بیان کرد: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد اما بیشترین آسیب در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز بوده که اتفاق می‌افتد و ساختمان‌های فاقد هرگونه کیفیت ساخته شده و به فروش می‌رسد و سودهایی کلانی به جیب افراد متخلف می‌رود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست و شهرداری در این حوزه موفق نبوده و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه‌های کلان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بحث پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده و اینکه در ابتدای کار هشدارهایی صادر می شود، می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه های بعدی پیشگیری کرد

خلیل‌اللهی با تاکید بر احصا نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی، گفت:  باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار باشند و  با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

در ادامه این نشست احمد موقری، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه‌ای است که قوه قضائیه پیگیر آن بوده و رئیس محترم قوه قضائیه نیز بر آن تاکید دارند، ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه  برنامه قوه قضائیه به این سمت حرکت می‌کند و تاکید بر این است تا دستگاه‌ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، اضافه کرد: مجموعه‌های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده‌اند، باید با برنامه‌ریزی.های لازم  بهره‌مندی از این بستر را فراهم کنند.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول