اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۹۶۹۶ بازرسی و نمونه‌برداری از بازار با اجرای طرح طاها در استان مرکزی

مسئول طرح طاها استان مرکزی از ۹۶۹۶ بازرسی و نمونه برداری از بازار استان در اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) خبر داد.

۹۶۹۶ بازرسی و نمونه‌برداری از بازار با اجرای طرح طاها در استان مرکزی

عبدالمجید عزیزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: ۹۶۹۶ مورد بازرسی و ۳۱۹ مورد نمونه‌برداری در قالب طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در سال گذشته از سطح بازار عرضه در استان مرکزی صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه نظارت های استاندارد در حوزه‌های تولید و بازار موجب ارتقای کیفیت فرآورده‌ها شده و به سود تولید داخلی است، افزود: در قالب طرح طاها، از تمامی واحدهای صنفی عرضه‌کننده مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و چرم، مکانیک و همچنین واحدهای ارائه‌دهنده خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بازرسی شد.

مسئول طرح طاها استان مرکزی بیان داشت: جهت نظارت بر کیفیت فرآورده‌ها و خدمات، ادارات کل استاندارد استان‌ها بر اساس وظایف تعریف شده علاوه بر نمونه‌برداری، نظارت و بازرسی از واحد‌ها و خدمات تحت پوشش، بر تولیدات عرضه شده از سایر استان‌ها در سطح بازار استان تحت پوشش خود نیز نظارت می‌کنند.

عزیزی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف طرح طاها ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد است، گفت: طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در راستای تأمین ایمنی و سلامت جامعه، اعتمادسازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از خرید و عرضه کالاهای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین اجرا می‌شود و آحاد مردم می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده‌ها به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و سایر مشخصات کالا مطلع شوند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول