اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بدهی‌های دولت گذشته نبود، مردم تاثیر گشایش‌های اقتصادی رامی‌دیدند

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اینکه گشایش‌های اقتصادی صرف پرداخت بدهی‌های دولت گذشته می شود، گفت: قطعا بدهی‌های دولت گذشته نبود مردم نتیجه گشایش‌های اقتصادی رامی‌دیدند.

بدهی‌های دولت گذشته نبود، مردم تاثیر گشایش‌های اقتصادی رامی‌دیدند

محمدمهدی نوینی فرد دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: وضعیت اقتصادی در دولت قبل یعنی دولت تدبیر و امید در وضعیت بحرانی قراره گرفت و دولتمردان سابق بدهی های فراوانی به بار آوردند، به همین دلیل دولت آیت الله رئیسی تا مدت ها باید به دنبال سامان دادن به آن اوضاع و پرداخت بدهی های دولت گذشته باشد.

وی تاکید کرد: از جمله این بدهی ها می‌توان به بدهی دولت به بانک مرکزی و پیمانکارها اشاره کرد که قطعا مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

نوینی فرد افزود: بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد، در دو ماه ابتدایی دولتی سیزدهم، ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شده،‌ این درحالی است که  ۲۰ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اصل و سود اوراق انجام شده است. این بررسی تطبیقی نشان می دهد فعلا به انتشار اوراق برای رفع کسری بودجه تمرکز نشده است.

این فعال دانشجویی گفت: هم‌اکنون ماهانه فقط ۱۰هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق فروخته‌ شده در دولت قبل بر عهده دولت جدید است که تا سال ۱۴۰۵ بازپرداخت حدود ۵۳۴هزار میلیارد تومان اصل و سود این اوراق بر عهده دولت است.

وی افزود: دولت قبل در هشت سال عملکرد خود مجموع بدهی به سیستم بانکی، صندوق توسعه ملی و سازمان تامین اجتماعی را به شدت افزایش داد و در واقع بودجه سنواتی را با ایجاد بدهی پیاده کرد.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اضافه کرد: وقتی کلید دولت به دست آیت الله رئیسی داده شد مانند ماشینی بود که به سختی می‌توانست حرکت کند و به تعمیرات اساسی نیاز داشت و امروز مشکلات دولت باید زیر دست ماهرترین افراد حل شود تا بتواند به حرکت کردن خود ادامه دهد.

نوینی فرد با با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در شرایط فعلی گفت: دولت فعلی برای اینکه بتوان وضعیت کشور را به روال عادی برگرداند باید ابتدا زیرساخت ها را به حالت ایده‌آل برساند تا پس از آن بتوان اوضاع اقتصادی را به سمتی هدایت کرد که زندگی مردم رو به بهبودی رود.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اینکه گشایش‌های اقتصادی خوبی صوت گرفته که صرف پرداخت بدهی‌های دولت گذشته می شود، گفت: قطعا بدهی‌های دولت گذشته نبود مردم نتیجه گشایش‌های اقتصادی رامی‌دیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول