اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان درصدد جایگزینی غلات روسیه به جای قزاقستان

دولت تاجیکستان به وزارتخانه ها و ادارات مربوطه دستور داده تا اقدامات لازم را برای اخذ سهمیه غلات از روسیه بدون عوارض گمرکی انجام دهند.

تاجیکستان درصدد جایگزینی غلات روسیه به جای قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت تاجیکستان به وزارتخانه ها و ادارات مربوطه دستور داده تا اقدامات لازم را برای اخذ سهمیه غلات از روسیه بدون عوارض گمرکی انجام دهند.

در این مورد در برنامه اقدام تصویب شده توسط دولت تاجیکستان برای جلوگیری از تاثیر مخاطرات احتمالی بر اقتصاد ملی این کشور ذکر شده است.

بنابراین برنامه انتظار می‌رود که غلات ترجیحی دریافتی احتمالی از روسیه به روبل روسی بازپرداخت می‌شوند.

باید گفت که تاجیکستان تا به امروز بیش از 90 درصد غلات خود را از قزاقستان وارد می‌کند.

بنابر داده های آژانس آمار وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان، این کشور در سه ماهه اول امسال حدود 203 هزار تن گندم به مبلغ بیش از 60 میلیون دلار وارد کرده که از نظر وزنی 7.6 درصد کم تر از زمان مشابه سال گذشته و از نظر ارزشی 12.7 درصد بیشتر است.

نیاز تاجیکستان به گندم بیش از 2 میلیون تن است، لذا این کشور بر اساس پیش بینی وزارت توسعه اقتصادی آن را به میزان یک میلیون و 200 هزار تن خریداری خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که وزارت کشاورزی قزاقستان محدودیت‌هایی را بر صادرات غلات و آرد اعمال کرد که بر اساس آن از 15 آوریل تا 15 ژوئن  حجم سهمیه برای صادرات گندم و مزلین یک میلیون تن و برای گندم و یا آرد گندم چاودار – 300 هزار تن تعیین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول