اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حلوصی آکار: عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد داشت

علیرغم مخالفت شدید مقامات عراقی، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور در شمال عراق علیه شبه نظامیان پ ک ک ادامه خواهد یافت.

حلوصی آکار: عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد داشت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز جمعه با اشاره به عملیات نظامی جدید ترکیه در عراق تاکید کرد که عملیات فرامرزی ارتش ترکیه در شمال عراق تا زمانی که تهدید تروریستی ناشی از آن در منطقه از بین نرود ادامه خواهد داشت. 

ارتش ترکیه، چند روز پیش، عملیات جدیدی را در شمال عراق با اسم رمز «قفل پنجه» (Claw-Lock) با هدف نابودی گروه «پ.ک.ک» آغاز و در این عملیات از جنگنده، توپخانه و نیروهای ویژه زمینی استفاده کرد. این این اقدام واکنش شدیداللحن مقامات و سیاستمداران عراق را در پی داشته است.

وزارت دفاع ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که بیش از 30 نیروی تروریست را در این منطقه از بین برده است. 

آکار در مصاحبه با شبکه «هابرترک» افزود: عملیات با هدف حذف تهدید تروریستی از سرمنشا است و هدف اصلی ما خنثی کردن همه تروریستها و خلاصی کشورمان از این طاعون تروریستی است. وی تاکید کرد که آنکارا هیچ ادعایی بر قلمروهای خارجی ندارد و به حاکمیت ملی، یکپارچگی ارضی و استقلال عراق احترام می‌گذارد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین اولین فاز عملیات نظامی ارتش را موفقیت آمیز خوانده و گفت: ما به اهدافمان رسیدیم و عملیات ادامه خواهد داشت. 

بسیاری از مقامات عراق در اعتراض به عملیات اخیر ترکیه در منطقه کردستان واکنش شدیداللحنی به آن نشان دادنده بودند. «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در واکنش به عملیات ترکیه در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که بغداد در صورت بمباران مکرر خاک عراق توسط ترکیه، «سکوت نخواهد کرد».

وزارت امور خارجه عراق نیز در روز انجام عملیات با انتشار بیانیه‌ای رسمی حمله نظامی ترکیه به خاک عراق را با قاطعیت محکوم کرد و آن را خلاف قوانین بین‌المللی و اصل حسن همجواری دانست.

در واکنش به این اقدامات، وزارت امور خارجه ترکیه، پنجشنبه، «نازدار احسان شیرزاد» کاردار موقت عراق در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرد.

وبگاه شبکه «تی‌آرتی»، «تانجو بیلگیج» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه درباره علت احضار کاردار عراق گفت که اظهارات مقامات رسمی عراق درباره عملیات پنجه-قفل «باعث رنجش آنکارا» شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول