اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدیران برای حل مشکلات مردم در دسترس باشند

امام جمعه چادگان گفت: مردم دوست دارند مسؤولان پیگیر کار آنان بوده و مشکلاتشان را برطرف کنند زیرا پاس‌کاری کردن مشکلات و جواب سربالا دادن در این دولت پسندیده نیست.

مدیران برای حل مشکلات مردم در دسترس باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی امام جمعه چادگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر اینکه برای رسیدن به لذات معنوی باید بر برخی از لذات مادی پاگذاشت، اظهار داشت: در این ماه خداوند از گوهر وجودی ما پذیرایی می‌کند و مغز وجودی‌مان با لذات معنوی مثل روزه، پربار خواهد شد؛ در این ماه جزءخوانی‌ها را به‌جا آوریم تا روح تشنه‌مان از آیات الهی سیراب شود.

وی در خطبه دوم در رابطه با دعاها و استغفارهای جمعی گفت: اگر عذر موجهی ندارید، عزاداری حضرت امیر(ع) و احیای لیالی قدر را در مساجد، کنار دیگر مسلمین به‌جا آورید زیرا برطرف کننده بلاهای اجتماعی است؛ توصیه قرآن و روایات «توبوا الی الله جمیعا» است، در کنار دل شکسته مومنان باشید که استغفارهای جمعی برطرف کننده بلاهای جمعی است.

بنی‌جمالی با ستایش عدالت‌طلبی حضرت علی(ع) توضیح داد: حضرت مولی الموحدین(ع) شهید راه عدالت است، کسی است که به‌خاطر عدالت طلبی در محراب به شهادت رسید، ایشان در برابر انتظارات بی‌جا کوتاه نیامده و هزینه‌اش را هم پرداخت و به شهادت رسیدند چرا که عدالت به مزاج کسانی که با بی‌عدالتی به جایی رسیده‌اند خوش نمی‌آید.

امام جمعه چادگان با اشاره به سه‌گانه زر و زور و تزویر در قرآن گفت: سه ضلع زر، زور و تزویر که مصداق ثروتمندان مرفه، مستکبران و افراد ریاکار است همواره در برابر عدالت، عدالت‌خواهی و پیامبران ایستاده است.

وی با تأکید بر اینکه ثروتمندان با تفاخر، تکاثر و ثروت‌اندوزی پول خود را به رخ مستضعفان می‌کشند و در برابر آن‌ها جنگ‌ می‌کنند، بیان داشت: ضلع دوم مستکبران و قدرت‌مندان‌اند که ابتدا تحقیر و سپس استعمار و استضعاف می‌کنند؛ تزویر، ریا و نفاق ضلع سوم است که از نقاط ضعف جوامع استفاده می‌کنند مثل سامری که از اعتقادات ضعیف پیروان موسی(ع) استفاده کرد و آن‌ها را به گوساله پرستی سوق داد.

بنی‌جمالی در خصوص الگو برداری مسؤولان از عدالت و شفافیت خواهی حضرت امیر(ع) گفت: عدالت و شفافیت‌خواهی لازم و ملزوم یکدیگرند که این عامل شهادت حضرت امیر(ع) است؛ حکومت حضرت علی(ع) عدالت‌خواهی بود و نیاز است که دوران حکومت و زندگی ایشان الگو همه مدیران باشد همچنین مرام‌نامه ایشان به مالک اشتر، بهترین نمونه برای کسانی است که در جمهوری اسلامی منصب و مقام می‌گیرند، حضرت علی(ع) اشدا علی الکارگزاران و رحما بالناس بودند.

امام جمعه چادگان تأکید کرد: مردم دوست دارند مسؤولان پیگیر کار آنان بوده و مشکلاتشان را برطرف کنند زیرا پاس‌کاری کردن مشکلات و جواب سربالا دادن در این دولت پسندیده نیست و نیاز است مسؤولان شهرستان برای حل مشکلات مردم پیگیر باشند و بدوند، پشت میز نشستن زیبنده نیست.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول