اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض فرانسوی‌ها به پیروزی ماکرون؛ دو نفر کشته شدند+فیلم

به دنبال اعلام نتایج اولیه انتخابات فرانسه هزاران نفر از معترضان به پیروزی ماکرون به خیابانها ریختند که به درگیری با پلیس کشیده شد.

اعتراض فرانسوی‌ها به پیروزی ماکرون؛ دو نفر کشته شدند+فیلم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، درحالیکه نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هنوز اعلام نشده است «امانوئل ماکرون» که خود را فرد پیروز انتخابات می‌داند در یک سخنرانی در جمع هواداران خود از همه مردان و زنان فرانسوی که به وی اعتماد کردند تشکر و قدردانی کرد.

براساس نتایج غیررسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون با کسب ۵۸ درصد آراء بر رقیبش مارین لوپن نامزد افراطی حزب راستگرا غلبه کرده است.

شبکه «یورو نیوز» ساعتی پیش گزارش داد که میزان مشارکت در دور دوم انتخابات فرانسه تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی با ۲ واحد کاهش نسبت به دور اول به ۶۳.۲۳ درصد بوده است.

براساس گزارش الجزیره، وی در ادامه افزود: من دیگر نامزد انتخابات نیستم و رئیس جمهور همه فرانسوی‌ها هستم و دلایل رای ندادن برخی از فرانسوی‌ها به خودم را میدانم. ماکرون در ادامه بر اتحاد داخلی تاکید کرد و گفت: ما باید برای اتحاد بیشتر و مقابله با چالشها در سالهای آینده سخت کار کنیم. 

ماکرون مدعی شد، مردم فرانسه به یک پروژه بشردوستانه جاه طلبانه رای دادند که باید با قدرت آن اجرا کنیم و من این پروژه جاه طلبانه را در پنج سال آینده با قدرت پیش خواهم برد.

مهمترین و عمده‌ترین برنامه های انتخاباتی ماکرون که از سوی ستاد وی اعلام شده بود به شرح زیر است؛

افزایش سن ورود به دوران بازنشستگی به سن ۶۵ سالگی
افزایش حقوق آموزگاران در قبال تمدید ماموریت آنان
افزایش کمک‌های تامین اجتماعی به افراد با درآمدهای پایین
افزایش کمک‌ هزینه‌های سبد خانوارها
افزایش سخت‌گیری برای دریافت اقامت فرانسه
کاهش مالیات بر ارث
ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید؛ (فرانسه دارای ۵۶ نیروگاه هسته‌ای است)
حذف عوارض تماشای تلویزیون دولتی.

همزمان با سخنرانی ماکرون در جمع هواداران خود در پاریس، صدها نفر از معترضان به پیروزی امانوئل ماکرون در برخی نقاط این کشور به خیابانها ریختند. منابع خبری از حضور گسترده پلیس در اطراف معترضان و تنش بالا میان معترضان و پلیس خبر داده‌اند. 

 

براساس ویدئوهای منتشر شده، پلیس با حمله به معترضان و شلیک گاز اشک آور در تلاش برای متفرق کردن آنهاست و درگیریهایی نیز میان پلیس با معترضان و همچنین هواداران مارین لوپن نامزد شکست خورده انتخابات گزارش شده است. 

خبرگزاری آناتولی ترکیه در خبری فوری از شلیک پلیس فرانسه به سمت یک خودرو در جریان اعتراضان به نتیجه انتخابات در پاریس و کشته شدن دو نفر خبر داده است.

روزنامه دیلی نیز گزارش داد، یک نفر دیگر از معترضان نیز مجروح شده است. 

اعتراضات همچنین در شهرهای رن، مون پلیه و لیون نیز علیه امانوئل ماکرون برگزار شد. 

این اعتراضات در حالی برگزار شده که مخالفان سیاستهای ماکرون در طول مبارزات انتخاباتی و در روز رای گیری دور اول انتخابات نیز در خیابانهای شهرهای مختلف فرانسه به شرکت ماکرون در انتخابات اعتراض کرده بودند. 

 

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول