اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران‌‌های بهاری در اغلب شهرها/ گردوخاک در اهواز و جنوب‌‌ کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز چهارشنبه هفته جاری، غیر از نوار جنوبی کشور در سایر مناطق باران داریم و در جنوب و جنوب‌ شرق باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

باران‌‌های بهاری در اغلب شهرها/ گردوخاک در اهواز و جنوب‌‌ کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ سامانه بارشی امروز در نیمه غربی کشور، دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، زنجان و قزوین برخی مناطق استان‌های مرکزی،‌قم، اصفهان، گیلان، اردبیل و غرب مازندران فعال است و موجب رگبار باران گاهی رعد و برق می‌شود که شدت بارش‌های امروز در استان‌های لرستان، زنجان، کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان شرقی است.

وی افزود: امروز در شمال‌شرق و برخی مناطق مرکز کشور همچنین شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید در برخی ساعات داریم که موجب خیزش گرد و خاک می‌شود. همچنین با ورود گرد و خاک از جنوب عربستان در جنوب‌غرب و جنوب کشور خصوصا خوزستان کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود‌؛ این پدیده در استان‌های بوشهر، لرستان،‌ ایلام و کرمانشاه نیز پیش‌بینی می‌شود همچنین ممکن است به استان‌های قم،‌اصفهان و مرکزی نیز کشیده شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 6 اردیبهشت گستره فعالیت این سامانه بارشی کل کشور را در بر می‌گیرد و غیر از هرمزگان و سیستان و بلوچستان این سامانه در بقیه نقاط کشور فعال است.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده در نیمه غربی کشور، شرق و شمال‌شرق،‌ مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران،‌ البرز،‌ سمنان و قزوین رگبار باران و وزش باد شدید داریم و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌های در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان‌، ایلام، لرستان،‌کرمانشاه،‌ کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان خواهد بود.

وی گفت:‌ روز چهارشنبه غیر از نوار جنوبی کشور در سایر مناطق باران داریم و در جنوب و جنوب‌شرق باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز پنج‌شنبه بارش در شمال‌غرب، گیلان، ارتفاعات شرق مازندران،‌گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ادامه دارد و سپس این سامانه از شرق و جنوب‌شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود:‌ روز جمعه 9 اردیبهشت سامانه بارشی جدیدی‌ وارد کشور می‌شود و در شمال و نیمه غربی کشور موجب رگبار باران خواهد شد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باید شدید گاهی تگرگ پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 25 و 18 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول