اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سفرهای استانی ریاست جمهوری در شناسایی و رفع مشکلات مردم موثر است/ ضرورت توجه ویژه دولت به صنعت و کشاورزی قزوین

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به حوزه کشاورزی و صنعت استان بها بدهیم قطع به یقین بیکاری جوانان برطرف شده و تورم هم کاهش می یابد.

سفرهای استانی ریاست جمهوری در شناسایی و رفع مشکلات مردم موثر است/ ضرورت توجه ویژه دولت به صنعت و کشاورزی قزوین

آیت الله علی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار کرد: سفرهای استانی که برخی از مسئولان در جمهوری اسلامی ایران عملیاتی کردند، طرح خوبی است و انصافا اگر کسی از نزدیک مشکلات مردم را لمس کند و با چشم ببیند، بسیار اثرگذار است.

وی عنوان کرد: امیدواریم حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور که فرد علاقمند و دلسوزی است در این سفرهای استانی بیش از پیش موفقیت حاصل شود و توفیقات بیشتری پیدا کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انشاالله سفر وی به استان قزوین اثرات خاص خود را داشته باشد و پاره ای از مشکلات مردم را برطرف کرده و برخی از خدمات را بیشتر به استان قزوین برساند.

اسلامی با بیان اینکه استان قزوین گرچه استان محدود و کوچکی است اما در پایتخت کشور تأثیر خاص خود را دارد، گفت: مبارزات و انقلابی گری های مردم قزوین را از نزدیک دیده ایم که انصافا عالی و برجسته بوده است.

وی بیان کرد: کشاورزی و صنعت جزو شاخصه های استان هستند و قزوین از بستر مطلوب برای این حوزه ها برخوردار است.

امام جمعه تاکستان اظهار کرد: کشاورزی قزوین باید ساماندهی شده و سیاست مشخص داشته باشد زیرا دشت وسیعی دارد و حاصلخیزترین خاک کشور را در خود جای داده است بنابراین مسؤلان باید به این نکته دقت داشته و اقدامات لازم را برای بهره برداری از آن انجام دهند.

اسلامی افزود: برای بخش کشاورزی قزوین سیاست دقیق و برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته در حالی که اگر این مهم انجام می شد خیلی بیشتر از این می توانست اثر داشته باشد.

وی اضافه کرد: صنعت استان قزوین می تواند صنعت دانش بنیان باشد و از نظر علمی به تکنولوژی روز دنیا مجهز شود و صادرات کشور را دوچندان کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استان قزوین می تواند کمک بسیار خوبی برای پایتخت و سایر استان ها باشد و اگر به حوزه کشاورزی و صنعت استان بها بدهیم قطع به یقین در کاهش بیکاری جوانان و تورم موثر خواهد بود.

اسلامی با تأکید بر اولویت بخشی به مسائل کشور و استان گفت: وقتی جوانان ما بیکار هستند، در سایه این موضوع انواع مفاسد ایجاد شده و جامعه آلوده می شود لذا قطعا با اولویت بندی مسائل و مشکلات می توان به نتیجه رسید و رضایت مردمی را بیشتر جلب می کنیم.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در بخش هایی که نتیجه کمتری دارد، موجب می شود که سرمایه کشور معطل بماند بنابراین انتظار ما از رئیس جمهور این است که به کارشناسان مأموریت بدهد مسائل اولویت دار را مشخص کنند.

امام جمعه تاکستان تصریح کرد: استان قزوین برای نشر علم و دانش ظرفیت های زیادی دارد بنابراین پروژه هایی در این استان باید در پیش گرفته شود که به مسائل علمی کشور خدمات بیشتری ارائه دهد و قزوین قطب علمی کشور باشد زیرا این استان در طول تاریخ عناصر علمی فراوانی داشته است.

اسلامی بیان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام یکی از مسائل مهم استان با شمار می رود و از دولت انتظار داریم تکمیل این پروژه ها که بودجه های دولتی زیادی برای آن ها هزینه شده است را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قصد داریم جمعیت تهران را در استان های دیگر پخش کنیم باید مترو تهران-هشتگرد به قزوین بیاید زیرا استان قزوین به مسیرهای مواصلاتی سایر استان های کشور متصل است و توقف خط مترو در هشتگرد اصلا منطقی به نظر نمی رسد در حالی که هزینه زیادی نیز برای آن صرف شده است.

امام جمعه تاکستان با انتقاد از جانمایی نامناسب راه آهن تاکستان اظهار کرد: راه آهن تاکستان این شهر را به دو قسمت و دارای دو فرهنگ مختلف تبدیل کرده و خیلی از خودکشی ها و تصادفات با قطارها در این مسیر رخ می دهد در حالی که ما حدود ۱۵سال قبل طرحی برای جابجایی آن ارائه کردیم که تأیید شد و تا مرحله تأمین اعتبار رفت اما متوقف ماند.

اسلامی یادآور شد: از مسؤلان و وزرای مربوطه انتظار داریم این قبیل پروژه ها را احیا کنند تا مردم در سایه انجام آن ها، استفاده های بهتر و بیشتری ببرند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول