اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نسخه شفابخش وزارت ارتباطات برای حل مشکلات اینترنت کشور

مطالبه عمومی برای اینترنت باکیفیت بر بستر فیبرنوری شکل‌ گرفته است و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم هم تاکید دارد که نسخه شفابخش حل مشکل اینترنت کشور، توسعه فیبر نوری است. تاکنون یک میلیون و 400 هزار پورت فیبرنوری راه‌اندازی شده است.

نسخه شفابخش وزارت ارتباطات برای حل مشکلات اینترنت کشور

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، این روزها درباره توسعه شبکه فیبر نوری و ضرورت آن زیاد می شنویم. زیرا مدتی است که به گفته مسوولان وزارت ارتباطات بهبود وضعیت اینترنت کشور به توسعه فیبر نوری گره خورده است.

از اواخر سال قبل وضعیت اینترنت در کشور دست خوش فراز و نشیب هایی شد و افت کیفیت و سرعت اینترنت در بخش ثابت و سیار صدای مشترکان را درآورد.

اگرچه این بحران تا حدی سپری شد اما مسوولان هشدار دادند که وضعیت شبکه از نظر ظرفیت به حالت هشدار درآمده است و باید امروز برای نیاز آینده فکری کرد که در غیر این صورت دیگر نمی توان مشکل اینترنت را حل کرد.

*کاربران: مسوولان برای نیاز آینده فیبر نوری امروز چاره اندیشی کنند

اما کاربران فارس من هم با ثبت سوژه در این سامانه درخواست درخواست توسعه شبکه فیبر نوری را مطرح کرده اند.

سردبیر این سوژه درباره مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: شبکه‌ های مخابراتی در بخش سیم مسی و فیبر نوری در کشور به خوبی توسعه پیدا نکرده است و امروز در این زمینه مطابق نیاز و فناوری پیش نرفته ایم.

وی گفت: با توجه به وضعیت فعلی مشخص است که در آینده‌ ای نه چندان دور از دیگر کشورها عقب خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: وضعیت اینترنت هر روز به جای بهتر شدن بدتر می شود و مسوولان کشور مدتی است که می گویند تنها راه حل توسعه شبکه ثابت است و شبکه‌ های بی سیم و موبایل به تنهایی نمی توانند از عهده نیاز کاربران برآیند.

وی گفت: اگر اینکه شبکه همراه، ظرفیت و امکان ارائه این حجم از سرویس را ندارند، چرا اقدامات ضروری و اصولی برای رفع این مشکل انجام نمی شود؟


بیشترین میزان پورت فیبر نوری در کشور متعلق به شرکت مخابرات است

*فیبر به مناطق بیشتری برسد

اما این مطالبه کاربران جدید هم نیست. پیش از این هم کاربران اینترنت به ویژه مشترکان اینترنت مخابرات که درخواست استفاده از سرویس فیبر نوری این شرکت را داشتند با مشکل نبود زیرساخت های فیبر نوری مواجه بوده اند.

کاربران فارس من هم در این باره سوژه ای را ثبت کرده اند و تقاضای افزایش ظرفیت شبکه فیبر نوری در تهران را دارند.

سردبیر این سوژه درباره مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت‌: تقاضای افزایش فیبرکشی تهران برای استفاده از اینترنت تانوما را داریم.

او می گوید: با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت و نیاز مردم به اینترنت با کیفیت، اینترنت بر بستر فیبر نوری می تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما استفاده از این سرویس دارای محدودیت های زیادی است.

به گفته وی، هزینه بالا و نبود امکانات زیرساختی در همه مراکز مخابراتی از جمله دردسرهای اینترنت تانوما است. 

سردبیر این سوژه گفت: برای دریافت این سرویس باید هزینه فیبر کشی در محل را بپردازیم که حتی با قبول این هزینه، در همه مناطق مخابراتی امکان دریافت این سرویس نیست. از این رو درخواست داریم که سرویس فیبر نوری در مناطق بیشتری ارائه شود.


یکی از سختی های توسعه فیبر نوری عملیات حفاری است

*وزارت ارتباطات برای توسعه اینترنت فیبر نوری چه برنامه ای دارد؟

در شرایطی که مطالبه عمومی برای اینترنت با کیفیت بر بستر فیبر نوری در حال شکل گیری است، وزارت ارتباطات دولت دوازدهم هم تاکید دارد که نسخه شفابخش حل مشکلات اینترنت کشور توسعه فیبر نوری است.

این وزارتخانه از انتهای سال پیش برای ایجاد 20 میلیون پورت فیبر نوری در سراسر کشور برنامه ریزی کرده است و قرار است برنامه خود را در 3 سال اجرایی کند.

در تازه ترین اطلاعات هم عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی، اقدامات این وزارتخانه برای توسعه فیبر نوری در کشور را تشریح کرد و گفت: بسته حمایت از اپراتورها برای ورود به بازار فیبر نوری تهیه شده است.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر اپراتورهای ثابت به اپراتورهای تلفن همراه هم اجازه داده شده که خدمات اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری ارائه کنند.

زارع پور افزود: از سوی دیگر، در بخش همراه با موافقت دولت مقرر شده که بخشی از سهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه صرف توسعه اینترنت ثابت فیبرنوری شود.

وزیر ارتباطات گفت: در بخش ثابت هم، با موافقت دولت مقرر شده که شرکت هایی که پورت فیبر نوری راه‌ اندازی می کنند، سه درصد از درآمد خود را که به‌عنوان حق السهم به دولت می پردازند به مدت پنج سال پرداخت نکنند. 

زارع پور افزود: تاکنون یک میلیون و 400 هزار پورت مبتنی بر فیبر نوری راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول