اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اصالت نام خلیج فارس قابل تشکیک نیست/رونمایی از نخستین اثر هنری تعاملی در مترو

مدیر هنری اثر حجمی ایستگاه متروی اقدسیه تهران گفت: با استفاده از نقشه‌های قدیمی چینی، یونانی، مصری و ... که همگی صاحب تمدن‌های غنی و نخستین جهان هستند، تلاش کردیم نشان دهیم که صدها سال بوده که پهنه آبی خلیج فارس با همین نام بر اسناد تاریخی و جغرافیایی نقش بسته است.

اصالت نام خلیج فارس قابل تشکیک نیست/رونمایی از نخستین اثر هنری تعاملی در مترو

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، میثم محمدحسنی، طراح و مدیر هنری اثر حجمی خلیج فارس در مترو اظهارداشت: در سال های اخیر شاهد بودیم که برخی افراد که اغلب از ویژگی میهن دوستی و صداقت دور هستند، تلاش داشتند تا به اصالت نام خلیج فارس شبهه وارد کنند. با محوریت اصالت تاریخی نام خلیج فارس، نخستین اثر تعاملی با مخاطب را برای ایستگاه متروی اقدسیه طراحی کرده‌ایم. این اثر حجمی با مواد مختلف نظیر یونولیت، رزین و ... ساخته شده و سطح آن با اسناد موثق تاریخی پوشانده می‌شود.

وی گفت: مخاطبین می توانند صدای امواج خلیج فارس و تمام موسیقی‌ها و ترانه‌هایی که خوانندگان داخلی با محوریت خلیج فارس اجرا کرده اند را به طور دائمی از این طرح شنوا باشند.

طراح و مدیر هنری اثر حجمی ایستگاه متروی اقدسیه تهران با اعلام اینکه حدود ١٥ تا ٢٠ نفر از هنرمندان ایرانی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ساخت این طرح مشارکت داشته اند، اظهار داشت: این اثر هنری ١٠ اردیبهشت مقارن با روز ملی خلیج فارس در ایستگاه اقدسیه متروی تهران با حضور هنرمندان و مسئولین متروی تهران رونمایی می‌شود.

محمدحسنی هدف از طراحی این اثر هنری را ارائه اسناد موثق تاریخی درباره اصالت نام خلیج همیشگی فارس دانست و افزود: با استفاده از نقشه‌های قدیمی چینی، یونانی، مصری و ... که همگی صاحب تمدن‌های غنی و نخستین جهان هستند، تلاش کردیم تا به مخاطبین داخلی و البته توریست هایی که میهمان پایتخت می‌شوند، نشان دهیم که صدها سال است که پهنه آبی خلیج فارس با همین نام بر اسناد تاریخی و جغرافیایی دنیا نقش بسته است.

 وی بیان داشت: کشورهایی که تاریخ وجودشان از ١٠٠ سال تجاوز نمی‌کند و همچنین برخی افراد معلوم الحال نمی‌توانند به اصالت این نام خدشه یا تشکیک وارد کنند؛ چرا که نام این خلیج از ابتدا خلیج فارس بوده، هست و می‌ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول