اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

واگذاری غیر اصولی «واحدهای صنعتی» در قزوین به تعطیلی آن ها منجر شده است

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حوزه صنعت استان قزوین واگذاری غیر اصولی شرکت ها و واحدهای صنعتی به بخش خصوصی نا اهل را شاهد هستیم که تعطیلی این شرکت ها را در پی دارد.

واگذاری غیر اصولی «واحدهای صنعتی» در قزوین به تعطیلی آن ها منجر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله مجید تلخابی در مراسم استقبال از رئیس جمهور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین اظهار کرد: استان قزوین از ظرفیت مناسبی در حوزه منابع انسانی، گردشگری، کشاورزی و صنعت قرار داشته و با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص قابلیت توسعه و ارتقاء دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مسایل مهم استان بحث احیای دشت قزوین است که مقام معظم رهبری در سال۸۲ و سفر به استان قزوین فرمودند این مهم باید محقق شود و موضوع آب مربوط به همین مسئله است. اما شاهد عدم رسیدگی به دشت قزوین در سال های گذشته بودیم در حالی که اگر این دشت احیا شود اثرات مطلوبی روی استان و این منطقه از کشور دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در استان های همجوار شاید شهرهای ۲۰ تا۴۰ هزار نفری شهرستان شدند اما در استان قزوین جایی داریم با یکصد هزار نفر جمعیت که حتی بخش هم نیست مانند اقبالیه که حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

تلخابی گفت: طبیعی است با این وضعیت زیرساخت ها ضعیف شده و برخی خدمات رسانی ها در این مناطق کمرنگ می شود و به تبع آن شاهد بروز برخی از آسیب ها از جمله آسیب های اجتماعی باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه صنعت استان واگذاری ناقص شرکت ها و واحدهای صنعتی به بخش خصوصی را شاهد هستیم که از آن جمله می توان به شرکت کنتورسازی، مه نخ و تولی پرس اشاره کرد زیرا این واگذاری ناقص واحدهای صنعتی موجب بروز مشکلاتی در استان قزوین شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پروژه بیمارستان ۷۰۰تختخوابی قزوین خاطرنشان کرد:

بیمارستان۷۰۰تختخوابی دولتی قزوین سال ها قبل کلنگ زنی شده و پیش از این ۱۸۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بهره برداری از این پروژه نیاز بود اما الان دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد بنابراین اگر همچنان مورد بی توجهی قرا گیرد قطع به یقین به بودجه بیشتری نیاز پیدا می کند.

تلخابی افزود: با توجه به جمعیت ثابت استان با کمبود یکهزار و ۲۰۰تخت بیمارستانی در استان روبرو هستیم.

وی با اشاره به مشکلات استان در حوزه حمل و نقل اضافه کرد: مطالعات اولیه و کارشناسی اجرای راه آهن قم- قزوین انجام شده و برای متروی هشتگرد-قزوین نیز همین اتفاق افتاده است اما اقدامات اجرایی آن آغاز نشده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کثرت جمعیت اتباع خارجی در برخی از مناطق استان مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: در برخی از قسمت های استان شاهد افزایش جمعیت اتباع خارجی هستیم به گونه ای که این بخش ها را نمی توان اصلا ایران نامید مانند مشعلدار که اکثر جمعیت آن اتباع خارجی هستند البته ما به اتباع خارجی احترام می گذاریم اما همین کثرت وجودی آن ها موجب شده با کمبود بسیاری از سرانه ها از جمله سهمیه آرد و فضای آموزشی روبرو باشیم.

تلخابی در پایان یادآور شد: انشالله این دولت کریمه اسلامی موجب عزت اسلام و مسلمین و از بین رفتن نفاق باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول