اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احداث فرودگاه و مترو از نیازهای اساسی استان قزوین است

رئیس جمهور گفت: فرودگاه کارکرد خود را دارد و نزدیکی قزوین به پایتخت دلیل خوبی برای فقدان فرودگاه در استان نیست و باید احداث فرودگاه و مترو که از نیازهای اساسی قزوین می باشد در دستور کار قرا بگیرد.

احداث فرودگاه و مترو از نیازهای اساسی استان قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در شورای اداری استان قزوین که در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: از قزوین به عنوان دروازه بهشت یاد می شود چرا که همواره مردان و زنانی را در خود دیده که در دفاع از انقلاب و اسلام سر از پا نمی شناسند و در این مسیر سه هزار شهید و 7 هزار جانباز در دل خود جای داده است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز افتخار بزرگی نصیب ما شد که نسبت به این مردم ادای دین کنیم  و وظیفه ما ایجاد امید است، در حالی که دشمن در حال ایجاد یاس و نا امیدی است، ما با عمل مردم را روز به روز امیدوارتر کنیم  و مشارکت مردم را افزایش دهیم، سرمایه اجتماعی را ارتقاء ببخشیم و رمز آن این است که در میدان اجرا کار را دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: بنای ما در دولت این است که کار جدیدی را آغاز نکنیم و کارهای نیمه تمامی که در استان ها بسیار زیاد هستند و در جلوی چشم مردم سال ها مانده را تمام کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید مردم بفهمند چه تصمیماتی گرفته شده و باید به اولویت ها توجه خاص باشد و مدیران در میدان اجرا آنان را پی گیری کنند تا همه احساس کنند که کار متفاوتی صورت می گیرد و برای این کار متفاوت تفکر متفاوت لازم است. و مدیر باید تحول خواه باشد.

رئیسی تاکید کرد: در سالی که رهبری به قزوین سفر کردند در خصوص دشت قزوین فرمودند باید کار دانش بنیان در حوزه کشاورزی صورت بگیرد، به همین منظور همه بخش ها باید در این قضیه همت کنند تا این موضوع محقق شود و به عنوان پایلوت بعد از اجرا در قزوین برای سایر استان ها ارائه شود.

وی همچنین از مسئولان استان خواست با مطالعه در این زمینه و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان در تحقق خواسته مردم، نیازهای منطقه و نظر رهبری تلاش کنند.

رئیس جمهور در خصوص وضعیت تخت های بیمارستانی استان اظهار کرد: در حالی که مردم استان قزوین نیاز مبرم به تخت بیمارستانی دارند، بیمارستان 700 تختخوابی قزوین با 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سرانه کم است و باید این موضوع در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیسی در ادامه گفت: استان قزوین علاوه بر اینکه قطب کشاورزی است، قطب صنعتی نیز می باشد و وظیفه ما این است تا از بخش صنعت حمایت کنیم و واحد هایی که به هر دلیلی تعطیل شده اند را به تولید برگردانیم چرا که مسئله تولید یک موضوع محوری است و با تحقق آن میزان بیکاری و آسیب های اجتماعی کاهش یافته و حجم تولید افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه برخی خصوصی سازی ها رها سازی بود، اظهار کرد: شرکت بزرگ کنتورسازی در سال 48  به بهره برداری رسید و متاسفانه در سال 83 به صورت نادرست به بخش خصوصی واگذار شد و بعد از آن تعداد کارگران این شرکت از 900 نفر به 90 نفر کاهش یافت.

رئیس جمهور تاکید کرد: سو مدیریت در شرکت، بدهی بانکی، بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی موجب ایجاد بحران و کاهش نیرو در این شرکت شده که مسئولان استان باید با پیگیری های لازم نسبت به راه اندازی با ظرفیت بالای این شرکت اقدام کنند.

رئیسی با اشاره به بازدید خود از دولت خانه صفوی نیز گفت: این محوطه تاریخی بسیار ارزشمند است و میراث فرهنگی برای جلوگیری از میرایی این اثر تاریخی باید آن را احیا کند و با آزاد سازی و مرمت محوطه آن، دولت خانه صفوی می تواند به مجموعه گردشگری قابل اعتنایی تبدیل شود.

وی با اشاره به درخواست نمایندگان استان در خصوص احداث فرودگاه در استان قزوین اظهار کرد: فرودگاه کارکرد خود را دارد و نزدیکی قزوین به پایتخت دلیل خوبی برای فقدان فرودگاه در استان نیست و باید احداث فرودگاه و مترو که از نیازهای اساسی قزوین می باشد در دستور کار قرا بگیرد.

در ادامه رییس جمهور در خصوص دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: این دانشگاه ظرفیت خوبی برای استان قزوین است، ظرفیتی که پیشینیان ایجاد کردند و ما باید درست از آن استفاده کنیم، مخصوصا در حوزه دانشجویان خارجی ظرفیت بیشتری باید احیا شود تا ما پاسخگوی نیاز دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در ایران باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین گناه نا امید کردن مردم است، گفت: در حالی که ما در روستاهای خود آب، برق، گاز و راه و سایر امکانات را تامین کرده ایم، اما به دلیل فعال نبودن اقتصاد روستایی مردم روستای خود را ترک می کنند، ما باید کشاورزی را تقویت کنیم، خرید محصولات آنان را تضمین کنیم، تسهیلات ارایه کنیم و تلاش کنیم تا روستایی در روستا بماند.

رئیسی بیان کرد: من بارها با شهید سلیمانی نشستم، اینطور نبود که همه امکانات در اختیار او باشد، او انسان با ظرفیتی بود، هم ظرفیت ایجاد می کرد هم بسیاری از امکانات را ایجاد می کرد، هیچ زمان در فرهنگ او "نمی شود" نبود، ما باید در جایگاه خودمان فرهنگ "ما می توانیم" را نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: توصیه من این است مدیران با روحیه و مجاهدت کار را دنبال کنند و از مدیران فعال میدانی نیز حمایت ویژه شود.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان استان در مجلس شوای اسلامی، ورزا و معاونان رئیس جمهور گزارشی از بازدید و بررسی های خود از شهرستان ها ارائه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول