اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تبعیت نکردن از بیگانگان بزرگترین جهاد است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تبعیت نکردن از بیگانه همان جهاد کبیر بوده و اگر از آرمان‌های دشمن تبعیت نکنیم بدون شک پیروز میدان این جهاد هستیم.

تبعیت نکردن از بیگانگان بزرگترین جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگذاشت روز قدس، اظهار داشت: جمعه آخر ماه رمضان به دستور امام راحل به عنوان روز قدس نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام نظام خلقت از جمله نظام تکوین و تشریع رمز و راز است، تصریح کرد: برای همه افراد جامعه آگاهی کافی و تسلط بر این رمز و راز مقدور نبوده بنابراین همه رشته‌ها تخصصی شده و افرادی عمرشان را وقف کرده و به آن تخصص دست یافته و جامعه به حسب نیاز از متخصصان امین تبعیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این یک اصل بوده که جامعه بشری به سه دسته تقسیم می‌شود، افزود: یک دسته افرادی بوده که هم به عمل و هم به حق رسیده و علمشان را در راه حق در خدمت بشر قرار داده‌اند که در سلسله اولیه آن انبیاء و اولیای الهی و بعد هم علمای صاحب نظر حق‌پرست قرار داشته که هم می‌دانند و هم دیگران را به حق می‌خوانند.

عبادی با بیان اینکه همچنان که دیده می‌شود چه ظلم‌هایی در عالم بشریت رخ می‌دهد ولی نسبت به آنها بی‌تفاوتی‌ها زیاد است، افزود: انسان‌های عاقل همواره در هر امری دنباله روی انسان‌های عالم، آگاه، حق‌شناس، ربانی و خدایی هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام مربوط به ملت خاصی نبوده بلکه مربوط به همه بوده اما شرط آن ورود از راه درست است، یادآور شد: این اصل مشخص در مکتب تشییع وجود دارد که باید دین خود را از متخصص امین گرفته و از او تبعیت کرد که این اصول در طول تاریخ با همه فراز و نشیب‌هایش حفظ شده و در این مقطع حالت جهانی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: انسان‌هایی که نه خود به علم و حقیقتی رسیده‌اند و اصولاً قادر به تشخیص حقایق نبوده چون تابع نفس هستند و در سطح پایین حیوانی قرار گرفته و اینها مخل قوام جامعه انسانی و اسلامی در جهان هستند و برای رسیدن به اهدافشان از هیچ ظلمی کوتاه نیامده‌اند.

عبادی با اشاره به اینکه دشمن عناصری در داخل خود جوامع اسلامی داشته که نگذارند مسلمانان قوام یابند، بیان داشت: مجری شیطنت‌های صهیونیست، لیبرال‌ها و آن‌هایی که حتی لحظه‌ای نمی‌خواهند اسلام وجود داشته باشد از داخل هستند.

وی به انواع جهاد اشاره کرد و یادآور شد: همه توطئه‌ها و جنگ‌های نظامی معلول بوده که علت آن نفس انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: جهاد اکبر آن بوده که با علت اصلی که همان نفس بوده جنگید و آن را در چارچوبه عقل و دین حفظ کرد که در این صورت همه فتنه‌ها رنگ باخته و از بین می‌رود.

عبادی با اشاره به جهاد کبیر، افزود: تبعیت نکردن از بیگانه همان جهاد کبیر بوده و اگر از آرمان‌های دشمن تبعیت نکنیم بدون شک پیروز میدان این جهاد هستیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها و فتنه‌هایی که امروز گرفتار آن هستیم به سبب تبعیت از دشمن است، اضافه کرد: متأسفانه به جای تبعیت از رهبر دین، از افرادی تبعیت می‌کنیم که نمی‌دانیم چه کسانی بوده و چه توطئه‌ای دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: سیاست شوم آمریکا و لیبرال به تبعیت ما بستگی دارد که اگر گرفتار آن نشویم آسیب به ما وارد نمی‌شود.

عبادی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز شرایط به گونه‌ای رقم خورده که پیروز نهایی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز دولت، مجلس و نظام ما همه با هم هماهنگ بوده و در سطح جهان بسیار حرف برای گفتن دارند اما شرط آن تبعیت از حق است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول