اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: مواسات و همدلی محدود به مرزهای ایران نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مواسات محدود به مرزهای ایران نیست، گفت: متاسفانه نگرش‌های انحرافی نسبت به کمک برخی دولت‌های اسلامی به سایر مردم مسلمان اعتراض می‌کنند و ما باید در پاسخ به آن‌ها بگوییم امت اسلام یک پیکر واحد است و اعضای یک پیکر نمی‌توانند نسبت به غم دیگر اعضا بی‌تفاوت باشند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: مواسات و همدلی محدود به مرزهای ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث بیان نکات تفسیری در حرم بانوی کرامت گفت: یکی از سوره‌های جزء ۲۶، سوره ذاریات است که در این سوره خداوند متقین را توصیف و ویژگی‌هایی برای آن‌ها بیان می کند که در آیه ۱۹ سوره ذاریات، مواسات و همدلی و غمخوار یکدیگر بودن از اوصاف متقین شمرده می‌شود و از این ویژگی‌ها از مهم ترین مسائلی است که عامل قدرتمندی یک امت می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، متقین کسانی هستند که در اموال خود، حقی برای نیازمندان و فقرا دارند و بخشی از مال خودشان را برای نیازمندان کنار می‌گذارند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: در سوره‌های دیگر قرآن کریم مثل سوره معارج در وصف نمازگزاران واقعی اینگونه بیان شده است که آن‌ها در اموال خود حقی برای فقرا و محرومان قرار می دهند.

وی یادآور شد: جامعه ای که مردم تمام ثروت خود را برای خود هزینه می کنند و به فقرا کمک نمی کنند این جامعه در معرض زوال و انحطاط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: حضرت علی علیه السلام می فرماید خداوند در قبال هر نعمتی حقی بر عهده انسان گذاشته است و اگر حق نعمت ادا شود افزایش نعمت را در پی دارد و اگر ناشکری و کوتاهی شود نعمت در معرض زوال و نابودی قرار می گیرد.

وی افزود: ثروتمندان باید بدانند این ثروت ها امانت خداوند است تا  به فقرا کمک و گره گشایی کنند و اگر از کمک نمودن به فقرا و نیازمندان کوتاهی نمایند این نعمت و ثروت گرفته خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: مواسات اختصاص به نیازمندان داخل کشور ندارند چرا که امت اسلامی یک پیکر واحد هستند و برای اقتدار امت اسلام باید تمام امت به فکر همدیگر باشند.

وی یادآور شد: متاسفانه نگرش‌های انحرافی نسبت به کمک برخی دولت‌های اسلامی به سایر مردم مسلمان اعتراض می‌کنند و ما باید در پاسخ به آن‌ها بگوییم امت اسلام یک پیکر واحد است و اعضای یک پیکر نمی‌توانند نسبت به غم دیگر اعضا بی‌تفاوت باشند.

وی خاطر نشان کرد: خطری که یک بخش از امت اسلام را تهدید می‌کند در حقیقت برای تمامی اعضا است و اگر بی تفاوت باشیم خطرات مختلف تمام امت را خواهد گرفت.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بر اساس آیات قرآنی و تعالیم آسمانی، اهتمام به مسائل امت اسلام از وظایف تمام امت اسلام و اگر امروزه به کمک مردم فلسطین نرویم فردا نوبت ما می شود چرا که سکوت برابر ظلم صهیونیست‌ها باعث می شود در داخل ایران با این جنایتکاران بجنگیم.

حاج ابوالقاسم دولابی خاطر نشان کرد: بر اساس تعالیم آسمانی موظف هستیم نسبت به تک تک مسلمانان عالم اهتمام داشته باشیم به همین خاطر همکاری های کشورهای اسلامی در زمینه های مختلف علمی، نظامی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی  می تواند عامل قدرتمندی امت اسلام شود.

وی افزود: کمک ایران به غزه و لبنان و دیگر مظلومان جهان اسلام باعث یکپارچگی و قدرت امت اسلام می شود در حالی‌که دشمنان امت اسلام شعار شیطان را سر می‌دهند و به دنبال تحقق منویات شیطان بوده و اختلاف و دشمنی میان امت اسلام  می‌اندازند.

حاج ابوالقاسم دولابی در پایان گفت: تفکیک و اختلاف افکنی میان شیعه و اهل سنت، تفکیک عرب و عجم و ترویج عناوین ساختگی میان امت اسلام از حربه های شیاطین و دشمنان است که قصد ضربه زدن به قدرت امت اسلام را دارند.

انتهای پیام/78023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول