اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حماسه‌سازی مردم دیار علویان نخستین روز قدس قرن / اینجا همه با مشت‌های گره کرده آمدند

روز قدس در واقع نمایش قدرت اسلام و یک بسیج عمومی ملت‌های آزادیخواهان در مقابل جنایت‌های استکبار و رژیم جعلی اسرائیل است که مردم دیار علویان با حضور پرشور خودد در خلق این حماسه کم نگذاشتند و نشان دادند، ما با جان دل آمده‌ایم...

حماسه‌سازی مردم دیار علویان نخستین روز  قدس قرن / اینجا همه با مشت‌های گره کرده آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، روز مقابله با ظلم و ستم و روز تجلی وحدت و یکدلی مسلمانان سراسر جهان در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان اسلام است.

مردم مازندران باتوجه به اعلام مسیرها از روزهای قبل امروز قبل از راهپیمایی در مسیرها حضور به هم رساندند و بتوانند یک‌بار دیگر فریاد خشم و انزجار خود را نسبت به ظلم و حمایت از مظلومان به گوش جهانیان برسانند.

راهپیمایی امسال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده به این دلیل که بعد از فروکش کردن تب کرونا این اولین راهپیمایی سراسری را در آخرین جمعه رمضان داریم و صف‌های و گروه‌های مردمی نیز ثابت کرده اهمیت این موضوع را مردم به خوبی درک کردند و بار دیگر باید با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند.

امروز شاهد خلق حماسه کم‌نظیر و پرشور دیگری در دیار علویان هستیم و حضور پرشور دانش‌آموزان در کنار سایر اقشار و گروه‌های مردمی مورد توجه است.

حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم دوشادوش هم نسل‌های اول، دوم و سوم در کنار بچه‌های دهه نودی نکته‌ای است که در همان نگاه نخست نظر همه را به خود جلب می‌کند.

پرچم‌های قدس شریف به‌صورت فراوان دست مردم است و  بنرهای سردار دل‌ها در میان جمعیت‌های مردمی نگاه‌ها را به خود خیره کرده است.

در کنار مردان، بانوان هم حضور پرشوری دارند و درواقع پوشش‌های مختلف مردمی نشان می‌دهد امروز همه آمدند تا یک‌با دیگر حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

نکته مهم  تصویر خیلی جالبی از همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت را در روز قدس داریم که جلوه خاصی به راهپیمایی دبار علویان بخشیده است.

مردم روزه‌دار امروز آمده‌اند تا با مقام معظم رهبری پیمان ببندند که هرجا که ایشان اعلام کنند بگویند نا با جان دل هستیم.

حضور روحانیون در کنار اقشار و گروه‌های مردمی ثابت کرده امروز مربوط به قشر خاصی نیست بلکه امروز همه احساس تکلیف کردند.

*حضور پرشور ساروی‌ها در راهپیمایی روز قدس

مردم مرکز مازندران با حضور در  میدان شهید قاسمی با فریاد مرگ بر اسرائیل راهپیمایی خود را در اعتراض به کشتار غیر انسانی مردم مظلوم فلسطین آغاز کرده اند و به سمت مصلای امام خمینی (ره) در حال حرکت هستند.

مردم فلسطین دیگر مظلومان بی‌پناه نیستند چرا که ملت‌های آزاده در کنار آنها هستند و دیگر از آنان به عنوان مظلومان مقتدر یاد می‌شود؛ چرا که توانستند نه تنها پیام آزادی قدس شریف را فریاد کنند؛ بلکه ‌الگویی شوند برای همه ملت‌‌های آزاده جهان.

روز قدس با مشت‌های گره کرده‌ مردمی است که نشان دهنده ایستادگی همه مظلومان جهان است.

این روز، روزی که پیر آینده‌نگر جماران در تدبیری ژرف و عمیق، آخرین جمعه ماه مبارک را روز قدس نامید شاید کمتر کسی تصور می‌کرد این روز به کابوسی بزرگ برای صهیونیست‌ها بدل گردد و ناقوس مرگ آنان در این روز در نقطه نقطه جهان به‌صدا درآید.

 سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان این راهپیمایی برای مردم مرکز مازندران سخنرانی خواهد کرد.

*حضور سردار باقرزاده در جمع روزه‌داران روز قدس ساری

سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در راهپیمایی روز قدس شهرستان ساری حضور دارد و پا به پای مردم با مشت‌های گره‌کرده علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهد.

در شهرهای دیگر استان مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهند که قطعا حضور حماسی آنها در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر و روستا و نیز بلند کردن فریاد در گلوخفته مستضعفان و مظلومان عالم در انزجار جهانی از صهیونیستها و حامیان غربی و عربی آنها، گامی بلند در تحقق وعده خوش نایب المهدی حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر محو رژیم منحوس در سال‌های در پیش رو خواهد بود.

*حضور پرشور مردم دارالمومنین شهرستان بابل در راهپیمایی روز قدس

مردم دارالمومنین شهرستان بابل در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم مومن و ولایت‌مدار شهرستان بابل با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

اقشار مختلف مردم بابل با در دست گرفتن پرچم‌های فلسطین و ایران، بر اتحاد مسلمانان بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین تا آزادی قدس شریف تاکید کردند و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت و انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

جمعی از جوانان و نوجوانان شهرستان بابل با عنوان گروه سرود "مادران قاسم پرور بابل" در حاشیه راهپیمایی روز قدس در این شهرستان به اجرای سرود «سلام فرمانده» پرداختند.

*دادستان ساری: فلسطین خط قرمز ملت ایران است

محمد کریمی دادستان مازندران که همراه مردم در این راهپیمایی حضور دارد، گفت‌وگو با فارس در این زمینه اظهار کرد: این حضور پرشور مردم یک پیامی برای استکبار جهانی دارد که هم ما متحدیم.

وی با بیان اینکه در قضیه فلسطین  مردم با این حضور نشان دادند که خط قرمزی دارند، گفت: تمام مسؤولان و مردم در این زمینه متحدند و خط قرمز دارند و اگر کسی بخواهد صدای مخالفی داشته باشد از ملت و امت جداست.

*اقتدار روز قدس به حضور مردمی است

سید امیر سادات‌کرمی مسؤول بسیج دانشجویی مازندران نیز در این راهپیمایی در گفت‌وگو با فارس گفت: اگر بگوئیم انقلاب اسلامی تنها فضیلتش این بود که توانست قلوب مردم را علیه ظلم و به نفع انسانیت بسیج کند تبلورش همین روز قدس است.

وی افزود: اقتدار روز قدس به حضور مردمی است که در جای جای دنیا در یک روز به صورت همزمان پشتیبانی خود را از فلسطین و بیت‌المقدس نشان می‌دهند.

*حضور محمودآبادی‌ها در راهپیمایی روز قدس

مردم ولایتمدارشهرستان محمودآباد با حضور حماسی خود حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین با راهپیمایی و سر دادن شعار اعلام نمودند.

مسؤولان هم پا به پای مردم در این روز شرکت داشتند؛ فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ابتدای مراسم با شرکت در راهپیمایی با مردم همراهی کرده و بخاطر شرکت در مراسم در سایر شهرهای حوزه انتخابیه و سخنرانی در سرخ رود از جمع راهپیمایان جدا شد.

مردم محمودآباد با حرکت از گلزار شهدای آهومحله و حرکت از خیابان‌های سطح شهر به سه راهی شهر رسیده و با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل به سمت مصلی نماز جمعه برای ادامه مراسم رهسپار شدند.

*رژه تراکتورها در راهپیمایی روز قدس «کلیجانرستاق» ساری

این روزها اوج کشت‌وکار در زمین‌های کشاورزی است و با وجود اینکه کشاورزان مازندران وقت سر خاراندن ندارند اما در این روز احساس تکلیف کردند و وارد صحنه شدند.

گروه‌ گروه مردم از نسل‌‌های اول، دوم، سوم و دهه نودی‌ها ثابت کرده مردم استان هرکجا نیاز با حضور باشد هستند.

در کنار حضور گروه‌های مردمی در سراسر دیار علویان، رژه تراکتورها نکته جالبی بوده که مورد توجه است.

این روزها اوج کشت‌وکار در زمین‌های کشاورزی است و باوجود اینکه کشاورزان مازندران وقت سر خاراندن ندارند اما در این روز احساس تکلیف کردند و وارد صحنه شدند.

*خروش مردم بهشهر در راهپیمایی روز قدس

در شهرستان بهشهر نیز همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار در راهپیمایی روز قدس شرکت و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

زن و مردم، پیر و جوان در راهپیمایی روز قدس بهشهر شرکت کرده و پرچم‌های فلسطین و گروه‌های مقاومت اسلامی را به احتزاز درآوردند.

جانبازان گرانقدر بهشهری نیز در صف نخست با ویلچرها و حتی عصا به‌دست در راهپیمایی شرکت کردند و به جهانیان ثابت کردند هیچ‌گاه دست از آرمان‌های انقلاب اسلامی نمی‌کشند.

نوجوانان و کودکان هم با دوچرخه در کنار خانواده‌های خود در راهپیمایی بزرگ روز قدس شرکت کردند.

مردم مازندران در راهپیمایی روز قدس پرچم آمریکا و اسرائیل غاصب را به آتش کشیدند و انزجار خود را از وحشی‌گری دولت‌های استکباری نشان دادند.

*راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در قائمشهر

مردم مومن و خداجوی قائمشهر با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از سیاست‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی اعلام کردند.

راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس با حضور مردم ولایتمدار، انقلابی و روزه‌دار قائمشهر در حالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان پس از برگزاری راهپیمایی خود را به مصلی نماز جمعه رسانده و در نماز وحدت آفرین جمعه شرکت کردند.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان قائمشهر بوده است و آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خطیب نماز جمعه این شهرستان خواهد بود.

*اعلام انزجار مردم بابلسر علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی

مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان بابلسر با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس برای مردم مظلوم فلسطین سنگ‌تمام گذاشتند.

مردم روزه‌دار و مومن بابلسر در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

*حضور دکتر شیخان در راهپیمایی روز قدس گلوگاه

محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با دعوت امام جمعه گلوگاه به این شهر سفر کرده و سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز این شهر بوده است.

وی از لحظات آغازین راهپیمایی روز قدس، در جمع مردم روزه‌دار و مومن شهرستان گلوگاه حاضر شد و همراه آنها شعار مرگ بر اسرائل و مرگ بر آمریکا سر داد.

*خروش مردم فریدونکنار در راهپیمایی روز قدس

مردم روزه‌دار و متدین فریدونکنار هم‌پا با سایر مردم استان مازندران در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

امروز خیابان‌های شهرستان فریدونکنار حال و هوای دیگری داشت و مردم این شهرستان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام و رهبری، فریاد برآوردند که تا آزادی قدس شریف و بیت‌المقدس قبله اول مسلمان دست از حمایت از مظلومان جهان برنخواهند داشت.

*حضور پرشور روزه‌داران جویباری در راهپیمایی روز قدس

مردم ولایتمدار شهرستان جویبار به صورت متحد با در دست داشتن پرچم ایران و پرچم فلسطین مظلوم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

مردم روزه‌دار شهرستان جویبار در این راهپیمایی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

*حضور مردم سوادکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس

مردم شهرستان سوادکوه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همچون سایر مردم مازندران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

راهپیمایان با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و با به آتش کشیدن پرچم رژیم اشغالگر قدس نفرت و انزجار خود را از صهیونیست جنایت‌کار نشان دادند.

در پایان نیز نماز عبادی و سیاسی جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در سوادکوه برگزار شد.

*هم‌صدایی آملی‌ها با مردم مظلوم فلسطین

علوی تباران خطه سرسبز مازندران در آخرین روز از جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس هم صدا با مردم مظلوم فلسطین اشغالی برای حق طلبی آنها و جلوگیری از نسل کشی در آن سرزمین شدند.

روزی که ۴۱ سال پیش بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را فتوا دادند تا همراه مردمی شوند که مظلومیت آن به گوش جهانیان رسیده و با وجود فریادهای ۴۱ ساله مسلمانان جهان هنوز روی مستکبران به ویژه صهیونیست‌ها کم نشده است.

ندای امام خمینی(ره) را امسال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان علوی تباران آمدند و لبیک گفتند و هم صدا با مردم مظلوم فلسطین اشغالی برای حق طلبی آنها و جلوگیری از نسل کشی در آن سرزمین شدند.

آن هم پیرمرد ۸۰ ساله آملی که عصازنان گام برمی‌داشت و می‌گفت بیمارم اما به خاطر لبیک به ندای امام و شهدای اسلام آمدم تا به گوش اسرائیل و آمریکا برسانیم ما همچنان با مردم مظلوم فلسطین هستیم.

وی عنوان کرد که ۴۰ سال آمدم و امسال نیز برخود وظیفه دانستم بیایم و اگر عمری باقی بود خواهم آمد.

امیرمحمد نوجوان سیزده ساله نیز پلاکاردی با نوشته با مردم مظلوم فلسطین هستیم گفت: از هفت ساله که بودم همراه پدرم به این راهپیمایی آمدم آن هم بخاطر بچه‌های فلسطینی که به آنها ظلم می‌شود تا از خانه‌هایشان بروند.

این نوجوان مطرح کرد که در سال‌های آینده هم می‌آیم تا زمانی که اشغالگران صهیونیست از سرزمین فلسطین بروند.

و جالب‌تر اینکه مادران بچه‌ دو ساله و نوزاد به همراه هم در بین جمعیت آمدند و گفتند که رسالت دانستیم تا به این راهپیمایی بیاییم و در کنار مردم و مادران شیرزن این سرزمین قرار بگیریم.

آنها عنوان کردند که خیلی سخته در خانه‌ خود باشی اما امنیت نداشته باشی و یک نفر به زور بخواهد از خانه‌ات بیرون بیاندازد.

*مشت‌های گره‌کرده دختران انقلاب در میاندورود

دختران انقلاب دهه هشتادی و دهه نودی شهرستان میاندورود با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مشت‌های گره‌کرده خود را کنار یکدیگر قرار دادند و انزجار خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی اعلام کردند.

مردم ولایتمدار شهرستان میاندورود با شعارهای خود در راهپیمایی روز قدس بازهم به مردم مظلوم فلسطین نشان دادند که آنها در مبارزه با استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی تنها نیستند.

*حضور باشکوه مردم چالوس در راهپیمایی روز قدس

مردم مؤمن و همیشه در صحنه چالوس همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام کردند.

مردم در قدمگاه ۲۱ هزار شهید با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با تجدید بیعت با آرمان های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب، بار دیگر حضور همیشگی خود در صحنه را فریادی ظالم ستیزانه برآوردند و بر سر استکبار فرود آوردند.

 

راهپیمایی روز قدس در چالوس با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان، روحانیت، پیر و جوان و زن و مرد برگزار شد و مردم این دیار بار دیگر نشان دادند هرگز صحنه دفاع از مظلوم را که یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خالی نخواهند گذاشت.

*حمایت از مردم فلسطین یک امر انسانی، اعتقادی و امنیتی است

 حجت‌الاسلام قاسم ترخان در سخنرانی پایانی روز قدس شهرستان نور با قدردانی از حضور گسترده مردم، جهاد تبیین را یک فریضه دانست و اظهار کرد: از ما سوال می‌کنند، چرا باید از مردم فلسطین حمایت کنیم؟ چرا باید روز قدس را راهپیمایی کنیم و مرگ بر اسرائیل آمریکا بگوییم؟ باید در جواب این سوالات گفت که حمایت از مظلوم یک امر انسانی است؛ آیا نباید از کودک و زنی که به وی ظلم می‌شود، حمایت کرد؟ در اروپا و غرب حتی اوکراین با استفاده از عکس کودک فلسطینی فریاد بر می‌آورند که این کودک در برابر مثلا سرباز روس مقاومت می‌کند و آنها به او ظلم می‌کنند، در عوض کودک فلسطینی را تروریست کوچک معرفی می‌کنند،  قدرت رسانه‌‌ای غرب جای شهید را با جلاد عوض می‌کند.

این کارشناس مذهبی و فرهنگی، تصریح کرد: کشتن زن و کودک فلسطینی و یمنی اشکال ندارد اما کشتن اوکراینی ایراد دارد، البته از نظر اسلام هر دو مردود است اما  از نظر غرب و غول  رسانه‌‌ای آنها کسی حق ندارد از هولوکاست و سوزاندن میلیون‌ها یهودی و از بین بردن ۱۵ میلیون آفریقایی حرف بزند، می‌گویند ورزش سیاسی نیست ولی در مسئله اکراین همه جمع می‌شوند و ورزشکاران روسیه را تحریم می‌کنند این  معیارهای دوگانه همواره وجود داشته و دارد.

ترخان اظهار کرد: دفاع از مظلوم  یک امر اعتقادی است زیرا دین اسلام، پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار بر آن تاکید داشته و دارند اما  اگر هم دنیا و منافع دنیا را هم بخواهیم باید در مقابل اسرائیل بایستیم، برابر آمار که البته جدید هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: فلسطین، یمن، حزب الله و جبهه مقاومت با دشمنان مشترک اسلام در جنگ و مبارزه هستند و کمک مالی به آنها از میلیاردها دلار هزینه مالی و نیز هزینه‌های انسانی جلوگیری می‌کند؛  ما تنها در جنگ تحمیلی ۸ ساله ۴۴۰ میلیارد دلار خسارت مالی دیدیم و ۲۴۰ هزار شهید و ۶۰۰ هزار مجروح داشتیم،  برای اینکه دیگر اینجا هزینه نکنیم کمتر از ۵ درصد از بودجه نظامی در این مسیر و تامین امنیت و دور کردن دشمن از مرزها هزینه می‌شود و این معقول است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول