اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فلسطین خط مقدم جهان اسلام است/همه مسلمان‌ها، هم وطن محسوب می شوند

امام جمعه شیروان گفت: فلسطین امروز خط مقدم جهان اسلام است مقاومت و مجاهدت مردم مسلمان فلسطین موجب شده که نشانه های اضمحلال و نابودی بیش از پیش رژیم ننگین صهیونیستی نمایان شود.

فلسطین خط مقدم جهان اسلام است/همه مسلمان‌ها، هم وطن محسوب می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حجت الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان در خطبه اول نماز جمعه روز قدس که در مصلای امام خامنه‌ای این شهرستان، اظهار کرد: مهمترین اثر ماه مبارک رمضان تمرین تقوا و بندگی است.

وی گفت: در ماه رمضان تمرین کردیم پرخوری نداشته باشیم؛ چرا که پرخوری علاوه بر ضرر جسمانی و بروز انواع بیماری، موجب قساوت قلب نیز می شود.

امام جمعه شیروان افزود: در این ماه تمرین کردیم که به فکر نیازمندان باشیم و همچنین تمرین صبر و تحمل داشتیم.

وی تصریح کرد: صبر سرمنشأ همه خوبی هاست، بسیاری از اختلافات خانوادگی و درگیری و نزاع های خیابانی به خاطر کم صبری است.

حجت الاسلام تکمیلی در خطبه دوم نمازجمعه شهرستان شیروان ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، بیان داشت: فلسطین امروز خط مقدم جهان اسلام است مقاومت و مجاهدت مردم مسلمان فلسطین موجب شده که نشانه های اضمحلال و نابودی بیش از پیش رژیم ننگین صهیونیستی نمایان شود.

امام جمعه شیروان افزود: در اسلام مرزها اعتباری ملاک هستند و در واقع هر مسلمانی که در دنیا وجود داشته باشد، هم وطن محسوب می شود و اگر مورد ظلم قرار بگیرد به حکم انسانی و اسلامی باید به او کمک کرد. 

حجت الاسلام تکمیلی روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را گرامی داشتند و در این خصوص بیان کرد: شوراهای اسلامی با وحدت و همدلی و کار و تلاش مجاهدانه در زمینه مسائل عمرانی و فرهنگی تلاش کنند و شفافیت با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه هفته معلم را نیز به تمام معلمان و جامعه فرهنگیان تبریک گفته و افزود: انتظار ما از معلمان تربیت نسل مومن و کارآمد و انقلابی است.

حجت الاسلام تکمیلی همچنین روز کار و کارگر را تبریک گفت و بیان داشت: با توجه به اینکه کار و کارگر در اسلام مورد احترام است، مدیران و مسئولان باید تلاش کنند تا جامعه کارگر که در مسیر شکوفایی اقتصاد جامعه و خانواده خود تلاش می‌کند دغدغه معیشتی نداشته باشد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول