اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من|درخواست داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از رئیس جمهور

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تعویق زمان این آزمون شدند. این خبر که دیروز منتشر شده بود، به دلیل اینکه توسط بیش از 1000 نفر از مخاطبان برای صفحه اول فارس توصیه شده است، مجددا در بخش اخبار اصلی فارس قرار گرفته است.

فارس من|درخواست داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مدتی است برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من، خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم هستند.

این داوطلبان در تازه‌ترین اقدام خود در نامه‌ای به رئیس جمهور خواسته خود را مطرح کردند.

لازم به ذکر است که این خبر دیروز منتشر شده بود، ولی به دلیل اینکه توسط بیش از ۱۰۰۰ نفر از مخاطبان برای صفحه اول فارس توصیه شده است، مجددا در بخش اخبار اصلی فارس قرار می گیرد.

 


این خبر به دلیل توصیه بیش از هزار مخاطب، مجددا در صفحه اصلی فارس قرار گرفت

 

 

متن نامه به شرح ذیل است:

«این نامه ۲۱ هزار نفر از دانشجویان جوان این سرزمین است که با انتظار مساعدت جنابعالی به محضرتان رساندیم. به امید احقاق حقی مسلم و قطعی که در گذر این ایام آن را رو به زوال یافتیم. حقی که تقدیر فردای زندگی مارا رقم خواهد زد.

امیدمان اولا به خدا و ثانیا به شما طلایه داران انقلاب است.

و اما بعد

چندی است تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارتین بهداشت و علوم از سوی دستگاه‌های اجرایی اعلام شده و موجبات نگرانی بسیاری را در میان دانشجویان متقاضی ایجاد کرده.

بر طبق دلایل کثیری که ذکر خواهد شد میبایست تاریخ کنکور ارشد دو ماه تعویق شود.

کثرت متقاضیـان و قلت زمان باقـی مانده اضطرار و فوریت مسئله تعویق کنکور ارشد را بیشتر میکند.

لذا خواهشمند است ضمن مطالعه ادله ذیل در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدامات لازم را مبذول فرمایید

دلیل اول: ما داوطلبان چیزی جز برقراری عدالت نمیخواهیم.از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ هر سه سال کنکور در مردادماه برگزار شده و داوطلبان حداکثر زمان را برای مطالعه داشتند.

امسال کرونا فروکش کرده و ما خدا  را شکر میکنیم، اما این انصاف نیست که به این دلیل  ۳ ماهی که هر سه سال به داوطلبان سالهای قبل اضافه شده، امسال به یکباره از زمان ما کم کنند و این یعنی اجحاف در حق داوطلبان امسال.

از شما خواهشمندیم این کاهش زمان ۳ ماهه را در ۳ الی ۴ سال تقسیم نموده و به صورت یک روند کاهشی آن را به اردیبهشت برسانید نه اینکه به یکباره سه ماه از حق مطالعه ما کم نموده که بین ما و داوطلبان سالهای قبل و بعد که همگی یکسال تمام فرصت مطالعه دارند ایجاد تبعیض شود.

دلیل دوم : در زمان ثبت نام کنکور ارشد (آذر ماه ) غالبا مبنای آموزش دانشگاه ها بر آموزش مجازی بود (همین امر موجب شد که در ابتدا اعتراضی نسبت به این امر نباشد) اما  حضوری شدن ناگهانی دانشگاه ها موجب اختلال شدید در برنامه ریزی داوطلبان و نیز ایجاد بی عدالتی بین داوطلبان فارغ التحصیل و متقاضیان ترم آخر مقطع کارشناسی شد.

چرا که بسیاری از داوطلبان در فرصت طلایی جمع بندی مجبور به آماده سازی خود برای کلاس های حضوری و همچنین مجبور به جا به جایی از محل سکونت به دانشگاه شدند. و این امر که چندین ترم به صورت برخط درس خوانده و  حالا باید برای آزمون حضوری آماده شوند، فرصت مهم جمع بندی را از ایشان گرفته. افزون بر آن عدم اتمام دروسی که بخشی از منابع مطالعاتی کنکور ارشد را تشکیل میدهند، خود معضل دیگری است.

دلیل سوم: پس از برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ تصاویر بسیاری توسط خبرگزاری های رسمی ایران و وبسایت های دانشگاه هایی منتشر شد که حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۱ بود.

پس ازآن دکتر رحیم نیا مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت طی نامه شماره د/۱۲۳/۴۴۹۴ مورخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ خواستار پیگیری جدی این موضوع از معاونت بهداشت این وزارتخانه شد. با توجه به احتمال وقوع دوباره این فاجعه و عدم تضمین سلامت جان داوطلبان و ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، خواستار تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱ در صورت وجود حتی یک شهر قرمز در کشور به زمان ایمن تر هستیم.

دلیل چهارم : بسیاری از داوطلبان کنکور ارشدف مدافعان سلامت هستند، عزیزان کادر درمان که در طی کادر گذشته یا اوج گیری پیک های متعدد ویروس کرونا، جان فشانی کرده،از سلامتی خویش گذشته اند و بخش زیادی از وقت خود را در شیفت های طولانی و طاقت فرسا گذرانده اند که این خود موجبات تبعیض را فراهم آورده.و در صورت تعویق کنکور حل خواهد شد.

دلیل پنجم: تغییر و یا اضافه شدن منابع اصلی مطالعاتی که در دی ماه اتفاق افتاده و ویراست جدید و چاپ مجدد برخی منابع مذکور در اسفند ماه انجام گرفته است.

از جمله این منابع میتوان به سه کتاب «لودیش» و«اِمِری» که از منابع مطالعاتی زیست شناسی سلولی مولکولی و رشته های وزارت بهداشت هستند و«استراخان» که از منبع دکتری به منابع ارشد وارد شده، اشاره کرد.

دلیل ششم: نتایج کنکور سال قبل در اواخر مهر ماه اعلام شد و داوطلبان کثیری که بعد از مشاهده نتایج تصمیم به شرکت در کنکور ۱۴۰۱ را گرفتند فرصت بسیار کمی برای مطالعه داشته اند.

دلیل هفتم: تلاقی ماه مبارک رمضان با زمان حساس مطالعه برای جمع بندی دروس و ایجاد تبعیض بین روزه داران و روزه خواران که خود تخطی از بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است.

همه ما بر این باوریم که تحصیلات دانشگاهی امری واجب برای آینده سازان کشور بوده و کنکور تا حدی عادلانه ترین راه جوانان برای ساختن آینده شان است؛ تا در شرایطی یکسان . با داشتن فرصتی برابر در جهت تحققاین مهم گام بردارند. اما ورای آن،سلامتی و جان انسان ها اهمیتی به مراتب بیشتر دارد.

لذا خواهشمندیم با ایجاد فاصله زمانی مناسب و جابجایی زمان کنکور ارشد ۱۴۰۱ به منظور رعایت نکات فوق و ایجاد عدالت آموزشی بین داوطلبان و تضمین حفظ سلامت ایشان، کنکور ارشد در بازه زمانی مناسب تر برگزار شود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول