اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رییس شورای عالی چهارمحال و بختیاری: ۸ شهرداری در استان با سرپرست اداره می‌شود

رئیس شورای عالی چهارمحال و بختیاری گفت: استان دارای ۱۰ شهرستان، ۴۳ شهر و ۷۷۰ روستا است که شهرداری ۸ شهر با سرپرست اداره می‌شود.

رییس شورای عالی چهارمحال و بختیاری: ۸ شهرداری در استان با سرپرست اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سیاوش سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مشکلات استان اشاره کرد و گفت: اشتغال پایدار، تأمین مسکن، مدیریت آب کشاورزی از جمله مشکلات و مطالبات مردم استان است و از آنجایی که ۱۱ درصد آب و یک درصد خاک کشور در استان وجود دارد اما مواجهه با خشکسالی‌های متعدد مشکلات آبی را ایجاد کرده است.

رییس شورای عالی چهارمحال و بختیاری افزود: اکثر اراضی که در استان وجود دارد دیم هستند که باید به سیستم آبیاری قطره‌ای متصل شوند تا دیگر شاهد تصمیم‌گیری استان‌های دیگر برای تامین آب این اراضی نباشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی و اقتصاد به یکدیگر مرتبط هستند، ادامه داد: اگر کشاورزی تامین شود موتور اقتصاد نیز روشن می‌شود اما متاسفانه برای کشاورزی و حتی شرب با مشکل آب روبرو هستیم، همچنین ۲۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود که اگر شبکه‌های آبرسانی زودتر وصل شوند مشکل آب شرب مردم نیز حل می‌شود.

تکمیل راه‌های مواصلاتی استان را از بن‌بست خارج می‌کند

سلیمانی تکمیل محورهای مواصلاتی را از مشکلات دیگر استان دانست و بیان داشت: استان ما بن‌بست است و اگر بخواهیم درب‌های صادرات و واردات به استان باز شود و اقتصاد آن شکوفا گردد باید محورهای مواصلاتی تکمیل استان شود محورهای مواصلاتی شهرکرد _ بروجن به لردگان خوزستان، شهرکرد _ شلمزار به ناغان اردل، شهرکرد _ فارسان به مسجدسلیمان و تونل گردنه چری از راه‌های مواصلاتی هستند که باید سریع‌تر تکمیل شود تا هم شاهد کاهش تصادفات باشیم و هم شاهد حذف تونل چری و ۹۰ پیچ خطرناک آن.

رئیس شورای عالی استان ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان، ۴۳ شهر و ۷۷۰ روستا است که شهرداری ۸ شهر با سرپرست اداره می‌شود و اعضای کل شورای شهرها ۲۱۹ نفر است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴۳ روستا دارای شورا هستند، بیان داشت: اعضای کل شوراهای روستای استان یک هزار و ۷۱۵ نفر و افراد جامع در شورای شهر و روستای استان یک هزار و۹۳۴ نفر است.

وجود ۹۶ بوم‌گردی و خانه مسافر در سامان

سلیمانی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی که در استان وجود دارد می‌توان به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شد اما متاسفانه هنوز نتوانستیم به این جایگاه دست پیدا کنیم و در حال حاضر تنها ۹۶ بوم‌گردی و خانه مسافر در شهرستان سامان وجود دارد که جوابگوی استان نیست.

 وی ادامه داد: دریافت مجوز و مواجه شدن با کاغذبازی اداری یکی از مشکلاتی است که در استان به وفور دیده می‌شود که باید در این زمینه تمرکز بیشتری شود تا دریافت مجوزات آسان گردد.

۲۰ هزار شغل در گروه تامین آب

سلیمانی در پایان گفت: 33 طرح در حوزه زاینده‌رود داشتیم که مجوز اولیه را داشتند اما پروانه بهره‌برداری آب برایشان صادر نشده که اگر وزارت نیرو مشکل آب این طرح‌ها را حل کند بالغ بر ۲۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول