اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اداره شهر تهران با نگاه نوآورانه و تحول‌گرا/آخرین وضعیت جسمانی مهدی چمران /بررسی نام‌گذاری خیابانی به نام مرحوم طالب‌زاده

نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای ششم تحول گرا و مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: تهران باید با نگاه تحول‌گرا، مبتکرانه و نوآورانه اداره شود.

اداره شهر تهران با نگاه نوآورانه و تحول‌گرا/آخرین وضعیت جسمانی مهدی چمران /بررسی نام‌گذاری خیابانی به نام مرحوم طالب‌زاده

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری که به مناسبت سالروز شوراها برگزار شد، اظهار داشت:‌ یکی از نخستین دستورات امام خمینی در سال 57 توجه به موضوع شوراها و تشکیل آن بود که این مسئله حکایت از نگاه عمیق ایشان به مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها داشت.

وی افزود: به قول مهدی چمران مفاهیم امام در اردیبهشت سال 57 در مورد شوراها حتی مستحکم‌تر از آنچه که در قانون اساسی وجود دارد است و نگاه به مردم‌سالاری و نظام را ثابت می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه امروز در شوراها امانت بزرگی را دراختیار داریم و امیدورایم بتوانیم به سرانجام مقصود برسانیم گفت:‌ همچنین امروز از حضور مردم بابت راهپیمایی در روز قدس تشکر می‌کنیم و دیروز جبهه بزرگی از نشاط اجتماعی در تهران و جاهای دیگر شکل گرفت و حماسه بزرگی بود. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دیروز یکی از بانشاط‌ترین راهپیمایی روز قدس تشکیل شد گفت: اینکه امام روز قدس را در آخرین جمع ماه مبارک رمضان تعیین کردند پیام روشنی داشت و آن این بود که راه نجات قدس از معبر سختی‌ها عبور می‌کند و مردم با عزم راسخ باید این مسیر را طی کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غیراسلامی نیز برگزار می‌شود، گفت: امروزه روز قدس دغدغه بزرگی برای نظام صهیونیستی شده و ان‌شاءالله به زودی جشن پیروزی بزرگ را در فسلطین برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به درگذشت نادر طالب‌زاده گفت: ان‌شاءالله بتوانند هنرمندان و اهالی فرهنگ راه پرفروغ ایشان را ادامه دهند. 

وی همچنین در مورد روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج همیشه فارس ظرفیت عظیمی برای استقلال کشور است و در زمینه منافع ملی اهمیت دارد. این مسئله استراتژی بزرگ محسوب می‌شود و مورد توجه نظام‌های زورگو شده و عقب‌نشینی از مواضع کشور در  خلیج فارس غیرقابل تصور است. تلاش همه ما حفظ خلیج همیشه فارس است. 

نائب رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد روز کارگر گفت: مدیریت شهری با هماهنگی وزارت کشور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم در این زمینه کرده است.

وی گفت: شورای ششم تهران تحول‌گرا است و برنامه‌های آن مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی بوده و ما از شهرداری جز این را طلب نمی‌کنیم. 

 شهر باید بانگاه تحول‌گرا، مبتکرانه و نوآورانه اداره شود 

نائب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر باید بانگاه تحول‌گرا، مبتکرانه و نوآورانه اداره شود و هر روز خدمات مفیدی به شهروندان ارائه شود و اعتماد به خدمات‌دهی به مردم نیز روزبه‌روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری منسجم و هم‌افزا حرکت می‌کنند گفت:‌ در تصمیمات باید کمترین خطا صورت گیرد و بتوانیم شعار شورای ششم که همان موضوع دوباره خدمت تهران سربلند است تحقق یابد.

سروری در ادامه نقدها را سازنده دانست و گفت: از شهردار و شهرداری تهران باید توقع ۷ ماهه داشته باشیم، تا مجموعه و سازمانس را آماده کند و فکر می کنیم مطالبات شهر ششم را شهرداری انجام داده است.

وی افزود: شهرداری براساس نظام مسایل باید برنامه ریزی و اولویت بندی کند و احساس می کنیم اقدامات صورت گرفته است.

نائب رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری بحث حمل و نقل بوده است که علاوه بر کاهش آلودگی هوا ترددهای در شان مردم را هم به وجود بیاورد.

وی بیان داشت: شهرداری از شرایط ۴ ساله گذشته خارج شده و توانستیم ۱۷۵ اتوبوس را خریداری و ۵۰۰ اتوبوس را اورهال کنیم و اینکه تزریق ۳ هزار اتوبوس را در سالجاری در نظر گرفتیم درجهت مطالبات مردم قرار گرفته است.

تصمیمات هیات دولت زمینه های ۱۰۵ واگن را فراهم می‌کند

وی گفت: تصمیمات هیات دولت زمینه های ۱۰۵ واگن را فراهم می‌کند ولی زمانبر است. از ظرفیت موجود مترو استفاده می کنیم و با تزریق واگن ها با کاهش طول توقف این امکان را می دهد تا مردم به سمت استفاده از اتوبوس ها بروند.

این عضو شورای شهر تهران درباره خرید اتوبوس های دست دوم توسط شهرداری تهران اظهار کرد: عدم کمک دولت در خرید اتوبوس های جدید در سال های گذشته باعث فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شده است. با توجه به اینکه هزینه خرید یک اتوبوس برای شهرداری تهران حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، این رقم بسیار بالاست. خوشبختانه در دولت جدید  قانون مشارکت و پرداخت سهم دولت برای خرید اتوبوس در حال پیگیری است و این همکاری تحولات زیادی ایجاد می کند.

شهرداری نمی‌خواهد اتوبوس دست دوم وارد کند

وی افزود: شهرداری نمی‌خواهد اتوبوس دست دوم وارد کند بلکه در کنار تزریق اتوبوس های جدید از ظرفیت اتوبوس های کارکرده با سن کم استفاده می کند. ما اجازه نمی دهیم که هر اتوبوس دست دومی وارد شهر تهران شود بلکه باید از استانداردهای محیط زیستی و فنی برخوردار باشند. این روند یک امر عادی است و اتوبوس کمکی محسوب می شود. 

سروری بیان داشت: کارنامه قابل قبولی را داشته ایم در بحث های اجتماعی سیاست گذاری خوبی انجام می‌شود.

آخرین وضعیت سلامت مهدی چمران 

وی درباره آخرین وضعیت سلامت مهدی چمران اظهارداشت: قبل از جلسه امروز با ایشان صحبت کردم روند درمانشان شکر خدا با سرعت انجام شده  و ان شاالله طی دو هفته آینده از حضور ایشان در صحن شورا بهره مند خواهیم شد.

وی همچنین در ادامه از بررسی نام‌گذاری خیابانی به نام مرحوم طالب‌زاده و فراهم کردن برنامه‌ها و هماهنگی ها در این زمینه خبر داد.

 تلاش شورای شهر برای مقابله با فساد

وی با اشاره به تلاش شورای شهر برای مقابله با فساد گفت: شورای ششم باید بتواند آن خدمات را تکرار کند تا به وعده‌های خود عمل کند. مردم ما گفتار درمانی زیاد شنیده‌اند و از ما عملکرد می‌خواهند. ما به مردم وعده داریم که می خواهیم جلوی فساد را بگیریم و خدمات روان ارائه دهیم. شورای شهر بیش از ۵۰درصد از مصوباتش برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت بوده است. می توانم این خبر را بدهم که تا خردادماه این زمان را به ۲ تا ۳ ماه کاهش می دهیم. زمینه های این کار انجام شده است و معاونت شهرسازی شهرداری تهران ملزم به فعالیت تا ساعت ۸ شب شده تا خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهد.

 عدم مراجعه حضوری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌ایم

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم مراجعه حضوری شهروندان را در دستور کار قرار داده ایم، بیان کرد: یکی از راه های فساد مواجهه مراجعه کنندگان با کارکنان شهرداری است که ما این مواجهه را تا ۸۰ درصد کاهش داده ایم و مردم از طریق سامانه می توانند کارهای خود را بدون مراجعه به شهرداری تهران انجام دهند. با مراجعه شهروندان به سامانه ها هم زمان بندی ارائه خدمات را کاهش می دهیم و هم انحراف از موضوعات را به ما هشدار می دهد. بنابراین اگر می خواهیم ضمانتی به مردم ارائه دهیم در عمل نشان می دهیم، به عنوان مثال به سمتی پیش می رویم که اگر مردم معتاد متجاهر به ما معرفی کنند جایزه می دهیم؛ تحقق شعارهای ما در عملکردمان مشخص می شود.

در سال جاری چند پروژه بزرگ را در دستور کار داریم

وی درباره تداوم ابر پروژه ها در این دوره مدیریت شهری یادآور شد: حتما این مساله در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد کما اینکه در سال جاری ما چند پروژه بزرگ را در دستور کار داریم که انشالله مدیریت شهری زیر نظر شورا این پروژه ها را اجرایی می کند. آن چیزی که مشخص است، این است که در این دوره باید موتور خدمت را در شهرداری تهران روشن می کردیم و چرخ های گل گرفته ماشین شهرداری را پاک می کردیم. اینکه ما زمان ۱۴ ماهه صدور پروانه را به ۲ ماه کاهش می دهیم خود یک ابر پروژه است تا مشکلات حل شود؛ حتما باید در بخش های عمرانی اقدامات موثری را انجام دهیم و یک هم افزایی بین سرعت تحولات در کشور و سرعت عملکرد شهرداری در تهران ایجاد شود.

طی ۷ ماه شاهد افزایش ۱۲۴۰ هکتار بوستان جنگلی به شهر تهران هستیم

وی تاکید کرد: باید شاهد این مساله باشیم که مردم احساس می کنند که کیفیت ارائه خدمات از سوی مدیریت شهری تغییر کرده است. به عنوان مثال وقتی در طی ۷ ماه شاهد افزایش ۱۲۴۰ هکتار بوستان جنگلی به شهر تهران هستیم، نشان می دهد مدیریت شهری تصمیم گرفته که وارد فازهای تاثیرگذار شود.

سروری با بیان اینکه در اجرای پروژه ها اولویت بندی انجام می دهیم گفت: ابتدا باید برنامه های جاری را اجرا کنیم و در قدم بعدی برنامه های اولویت دار را اجرا نماییم؛ به عنوان مثال در حوزه مترو باید خطوط جدید ایجاد کنیم اما اولویت نخست در این حوزه این است که از خطوط فعلی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم. در حوزه عمرانی نیز تکمیل بزرگراه های شوشتری و بروجردی از مهمترین پروژه های عمرانی محسوب می شود که موجب گره گشایی از بار ترافیکی و کاهش آلودگی هوا می شود.

شورایاری از ظرفیت های انکارناپذیر تهران است

سروری درباره وضعیت شورایاری ها در دوره جدید مدیریت شهری ادامه داد: شورایاری از ظرفیت های انکارناپذیر تهران است که ۲۰ سال از زمان شکل گیری آن می گذرد؛ این انتقاد را از شورای قبلی داریم که مشکل شورایاری ها را در زمان خود حل نکرده است؛ رئیس شورای شهر تهران نامه ای به ریاست قوه قضائیه در خصوص شورایاری‌ها نوشته‌اند؛ چرا که شهرداری از نظر قانونی نمی‌تواند تحت عنوان شورایاری‌ها فعالیتی انجام دهد.

شورای ششم، شورایاری ها را فرزند خود می‌داند

وی بیان کرد: شورای ششم، شورایاری ها را فرزند خود می داند و بیشترین سطح خدمات در محله ها با همکاری شورایاری ها انجام شده است، البته برخی دسیسه هایی نیز هست که شورایاری ها برای اعتراض به مقابل شورای شهر بیایند اما ما این نهاد را منحل نکرده ایم و اگر اعتراضی هست باید به نهادهای قضایی انجام شود. در حال حاضر منع قانونی در استفاده از شورایاری ها داریم و اکنون قرار است از مدیران محله استفاده می شود تا این ظرفیت کماکان در شهر تهران حفظ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول