اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روستاهای بالای ۲۰ خانوار صاحب دهیاری می‌شوند/رشد ۴۰ درصدی اعتبارات دهیاری‌ها در کردستان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان گفت: یک هزار و ۲۰۰ روستای استان دارای دهیاری هستند و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار صاحب دهیاری می‌شوند.

روستاهای بالای ۲۰ خانوار صاحب دهیاری می‌شوند/رشد ۴۰ درصدی اعتبارات دهیاری‌ها در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، راغب الفت پیش از ظهر امروز در نشست استاندار کردستان با نمایندگان شوراهای شهر و روستای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: یک هزار و ۲۸۸ روستای سطح استان دارای شورای اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۱۱ روستا از این تعداد داری دهیاری هستند و فرآیند صدور مجوز ایجاد دهیاری برای مابقی روستاهای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار به زودی صادر خواهد شد و به این ترتیب هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون دهیاری در سطح استان نخواهیم داشت.

به گفته وی، از ۳ هزار و ۹۲۲ عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ۴۰ نفر خانم و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند و در راستای پیگیری مطالبات مردم و خدمت رسانی به آنها در سطح استان تلاش می‌کنند.

الفت به میزان اعتبارات دهیاری‌ها در طول چند سال اخیر گریزی زد و گفت: مجموع اعتبارات سال ۹۹ دهیاری‌های استان ۹۲ میلیارد تومان بود که سال گذشته با افزایش ۳۸ تا ۴۰ درصدی ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در سالجاری نیز ۲۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات مناطق محروم اختصاص پیدا کرد که در مجموع اعتبارات دهیاری‌ها با رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ مواجه بوده است.

الفت در ادامه به اقدامات انجام شده دهیاری‌های سطح استان از محل این اعتبارات گفت: ۹۰۰ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب، ۱۴۰ هزار دیوار حائل، ۶۳۰ هزار مترمربع احداث معابر، احداث ۷۴۹ سایت پارک کودک و ...انجام شده است.

وی اظهار کرد: ۴۰ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۲۰ دستگاه تراکتور، ۱۸ دستگاه خودرو حمل زباله نیمه سنگین و خودروهای دیگری برای دهیاری‌ها تهیه شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان افزود: ۱۸ پایگاه آتش‌نشانی و ۱۵ آشیانه در سطح استان فعال است.

وی از رتبه‌بندی دهیاری‌های سطح استان خبر داد و گفت: ۹۰۲ روستا رتبه یک، ۸۱ دهیاری رتبه ۲ و۷۳ روستا رتبه ۳ دارند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای شوراها و دهیاران به صورت حضوری و شهرستانی خبر داد و گفت: آموزش شوراها طی دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی رضایت‌بخش نبود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول