اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آزادسازی قیمت‌ها نیازمند اقدامات جبرانی است

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی گفت: آزادسازی قیمت‌ برخی از کالاها از جمله آرد نیازمند اقدامات جبرانی است.

آزادسازی قیمت‌ها نیازمند اقدامات جبرانی است

  احمدرضا هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: غذاهایی مانند‌ نان و پنیر و تخم مرغ و یا ماکارانی برای بسیاری از خانواده‌های محروم و مستضعف، یک غذای لاکچری محسوب می‌شود و معمولا در این خانواده‌ها حتی غذای ساده‌ای مثل ماکارانی هم بدون مخلفات آن  از جمله گوشت چرخ کرده و حتی سویا و ادویه طبخ می‌شود.

وی افزود: قرار است برای جلوگیری از قاچاق آرد و گندم، قیمت آنها در حد قیمت خرید و فروش آن در کشورهای همسایه افزایش پیدا کند و این اقدام بدان معنا است که به تبع آن قیمت کالاهایی مانند ماکارانی نیز با افزایش جهشی قیمت مواجه و این قشر از همین غذای ساده هم محروم خواهد شد.

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی گفت: متاسفانه قاچاقچیان و افراد زالوصفتی باعث گرانی نیازهای ضروری مردم می‌شوند و امکان تغذیه حتی با ساده‌ترین مواد غذایی را از آنها سلب می‌کنند، اما این سول مطرح است که آیا واقعا بهترین راهکار مقابله با قاچاق کالا، افزایش بهای آنها برای یکسان‌سازی قیمت کالا و خدمات با کشورهای همسایه است؟

هدایتی بیان کرد: بهتر است قبل از افزایش قیمت این کالاها تدبیر مناسبی برای جبران و یا تأمین مواد غذایی موردنیاز مردم و به خصوص محرومینی که عمدتا از حداقل درآمد و حتی خدمات دولتی محروم هستد، اتخاذ و سپس اقدام به همسان‌سازی قیمت‌ها شود.

وی افزود: باید همزمان با افزایش قیمت‌ها، شرایط را برای کسانی که یک عمر است در حال مکیدن خون مردم هستند، سخت و آنها را به اشد مجازات رساند تا از تداوم تعدی و ظلم آنها جلوگیری شود.

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی گفت: بدیهی است که با افزایش قیمت‌ها باید بر کیفیت کالا و خدمات و قدرت رقابتی آنها با محصولات تولیدی کشورهای همسایه هم افزوده شود و لذا در صورت اقدام، حداقل این موضوع نباید به هیچ وجه مورد غفلت قرار گیرد تا به مردم اجحاف نشود.

هدایتی تاکید کرد: در این مورد هم باید اقداماتی مانند فرهنگ‌سازی، اصلاح و تکمیل قوانین و مقررات بازدارنده، کنترل و نظارت و برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی در اولویت باشد و در این میان، فرهنگ‌سازی شاه کلیدی است که باید از خانواده و پیش‌دبستانی تا مدرسه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول