اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولیدنوشت‌افزار بدون قطع درختان توسط شرکتی دانش بنیان‌

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته نوشت‌افزارهای با دوام و طول عمر بالا و همچنین بدون نیاز به قطع درختان طراحی و تولید کند.

تولیدنوشت‌افزار بدون قطع درختان توسط شرکتی دانش بنیان‌

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محسن افضل مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مداد دنیای فردا با بیان اینکه مدادهای پلی مینرال محصول تولیدی این شرکت هستند، گفت: مداد در بازار نوشت افزار، یکی از کالاهای مهم و اساسی است که بیش از 70 در صد مواد اولیه آن از خارج کشور وارد می‌شود.

تولید مداد بدون قطع درختان

مدادهای پلی مینرال که ثبت اختراع آن نیز انجام شده با مواد اولیه ایرانی و با کیفیت بسیار بالا و کاملاً سالم تولید می‌شوند. در فرایند تولید این محصول مواد اولیه پلیمری و معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرایند تولید این مدادها پیچیده است اما کاملاً دوستدار محیط‌زیست است و برای تولید آن هیچ درختی قطع نمی‌شود. کودکان بیشترین مصرف‌کنندگان مداد هستند و این مداد هیچ‌گونه آلودگی از قبیل فلزات سنگین، سرب، انگل‌ها و موارد دیگر ندارد و جزو سالم‌ترین مدادها در سطح دنیا است.

مقاومت و طول عمر بیشتر نسبت به مداد چوبی

استفاده از مواد پلیمری باعث شده این محصول مقاومت و طول عمری بیشتری نسبت به مداد چوبی داشته باشد، همچنین ازلحاظ قیمت هم نسبت به مداد چوبی ارزان‌تر است. در حال حاضر در این شرکت 25 نفر به‌صورت مستقیم و بیش از 100 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مداد دنیای فردا با اشاره به این‌که این مداد در انواع مختلف مثل مداد رنگی با برند آدمیرال به فروش می‌رسد، افزود: این محصول می‌تواند در حفظ محیط‌زیست، جلوگیری از قطع درختان، جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول