اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتقاد از مدرسه‌سازی در سنوات گذشته/وضعیت بهداشتی مدارس رصد می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره سلامت دانش‌آموزان با حضوری شدن مدارس گفت: اگر اتفاق معناداری در مدارس بیفتد حتما به معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل اعلام می‌شود تا ورود کنند، اما خوشبختانه تاکنون اتفاقی رخ نداده است.

انتقاد از مدرسه‌سازی در سنوات گذشته/وضعیت بهداشتی مدارس رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته معلم بهانه‌ای برای بیان ویژگی و جایگاه معلم در جامعه است، اظهار کرد: ۴۹ نفر به عنوان معلم نمونه به مرحله کشوری معرفی شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه روزشمار هفته معلم سال ۱۴۰۱ بر اساس توجه به اسناد بالادستی آموزش‌ و پرورش از جمله سند تحول، همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شعار سال«سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تدوین‌ شده است، گفت: بر این اساس ارتباط بین معلم به‌عنوان اصلی‌ترین عامل اثرگذار در تعلیم و تربیت و تولید دانش‌بنیان ایجاد شده است.
وی افزود: معلم و اندیشه‌ مطهر، معلم؛ پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی، معلم پیش‌کسوت، سرمایه نظام تعلیم و تربیت، معلم، پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت، وحدت‌آفرین هویت‌بخش، معلم؛ محور تحول و تربیت تمام ساحتی، معلم، پیش‌ران جامعه دانش‌بنیان اسامی روزهای هفته معلم است.
اسماعیلی با اشاره به وجود 49 معلم شهید و 500 دانش‌آموز شهید در استان زنجان تصریح کرد: به مناسبت هفته معلم 34 عنوان برنامه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به برگزاری پویش سپاس معلم در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در این پویش دل نوشته و خاطرات دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد جمع‌آوری و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی به فعالیت معلمان خیر در استان اشاره کرد و گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

اسماعیلی به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در شبکه شاد اشاره کرد و افزود: مسابقه کتابخوانی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و فراخوان خاطرات فرهنگیان در دو سال اخیر برای این هفته پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت 63 باب مدرسه در استان گفت: منتقد مدرسه‌سازی در سال‌های گذشته هستم چون روال درستی نبوده است، چون در یک روستایی که عقبه دانش‌آموزی نداشته بدون هیچ دلیلی اقدام به احداث یک مدرسه 6 کلاسه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چرا در سال تحصیلی 1401 – 1402 مجبوریم تعدادی از مدارس ابتدایی نواحی یک و 2 زنجان و ابهر را دو شیفته کنیم، اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه حداقل دو باب مدرسه به بهره‌برداری رسیده است، مگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چقدر می‌تواند اعتبار پیش‌بینی کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه با فروش زمین‌های آموزش و پرورش نهایت 5 مدرسه بتوان ساخت، اضافه کرد: در زمان مدیریت بنده زمینی فروخته نشده اما مدارس روستایی در سال‌های گذشته در ابهر و ایجرود فروخته شده که مبلغ آن 475 میلیون تومان است که در قالب فصول مشخص به استان ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره حضوری شدن مدارس نیز گفت: حضوری شدن مدارس اتفاق مبارکی بود که پس از دو سال رخ داد، البته با حضوری شدن مدارس، وضعیت را رصد می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: در راستای رصد مسائل بهداشتی هر هفته 2 تا 3 بار از دانشگاه علوم پزشکی استان، وضعیت منحنی کرونا استعلام می‌شود، چرا که سلامتی دانش‌آموزان و معلمان برای ما اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره انتصابات آموزش و پرورش نیز گفت: افرادی که به عنوان معاون یا رئیس اداره انتخاب می‌شوند، دارای سابقه زیادی هستند و سال‌ها در این اداره کل مشغول بوده‌اند.

وی درباره تحمیل مدیران آموزش و پرورش از سوی نمایندگان نیز گفت: مدیرانی که در آموزش و پرورش مناطق منصوب شده‌اند نیز همگی سوابق مدیریت دارند و حتی مدیری در شهرستان‌ها منصوب شده که مورد نظر نماینده آن شهرستان در مجلس نبود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول