اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آغاز آیین سپاس معلم در سراسر کشور/ اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دبستانی‌ها

آیین سپاس معلم در سراسر کشور آغاز شد و قرار است که در هفته معلم در استان‌های مختلف برگزار شود؛ این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار شد.

آغاز آیین سپاس معلم در سراسر کشور/ اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دبستانی‌ها

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم، آیین سپاس معلم در سراسر کشور آغاز شد و قرار است که در هفته معلم در استان‌های مختلف کشور برگزار شود؛ این مراسم با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دبستان پسرانه شهید رسولی منطقه ۱۷ تهران برگزار شد.

در این مراسم دانش‌آموزان ابتدایی در حضور وزیر آموزش و پرورش، سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند و این اجرا در حالی بود که همه دانش‌آموزان، معلمان و مهمانان، این سرود را به صورت ایستاده همراهی می‌کردند. 

وزیر آموزش و پرورش قبل از اجرای این سرود به همراه چند دانش‌آموز، با شاخه گل به تکریم  معلمان حاضر در این مراسم، پرداخت و سپس به احترام همخوانی دانش‌آموزان و سرود «سلام فرمانده» به روی سِن رفت و تماشاگر همخوانی دانش‌آموزان شد. 

* مدارس ما باز شد و جمعیت ۱۵ میلیون نفری آمدند و کرونا هم کم شد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نام مدرسه شهید رسولی، به زندگی‌نامه این شهید ۲۰ ساله پرداخت و گفت: در احادیث آمده است که هر فردی به من کلمه‌ای بیاموزد تا پایان عمر بنده او هستم؛ در آموزه‌های ما نیز، معلم را پدر دوم خطاب کردند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کشوری که به معلمش احترام کرد می‌تواند مراحل آبادانی را طی کند و تمدن ساز باشد.

وی با اشاره به نقدها نسبت به بازگشایی مدارس، افزود: برخی نوشتند که شما قاتلید و مطالب دیگر گفتند اما مدارس ما باز شد و جمعیت ۱۵ میلیون نفری آمدند و کرونا هم کم شد؛ امیدواریم مدارس باز باشند تا این سرزندگی را همچنان شاهد باشیم.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش در حین سخنرانی از دانش‌آموزان پرسید که «آیا دوست دارند که آموزش مجازی شود؟» و جالب اینکه دانش‌آموزان جواب مثبت دادند!

*معلمان مجاهدانه خدمت کردند

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید مطهری، اظهار کرد: جامعه فرهنگیان از ابتدای انقلاب پای انقلاب اسلامی ایستاد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد و همچنین در بزنگاه تاریخی، نقش‌آفرینی کرد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته که کشور با ویروس منحوس کرونا مواجه بود، معلمان مجاهدانه خدمت کردند و با سرگیری آموزش، حضور باشکوه در مدارس داشتند. 

* اسامی روزهای هفته معلم

هفته معلم از فردا آغاز می‌شود و تا یکشنبه 18 اردیبهشت ادامه دارد. بر این اساس روز دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 «معلم و اندیشه‌ مطهر»، روز سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1401 «معلم؛ پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی»، روز چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1401 «معلم پیشکسوت، سرمایه نظام تعلیم و تربیت»، روز پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1401 «معلم؛ پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت»، روز جمعه 16 اردیبهشت 1401 «معلم؛ وحدت‌آفرین هویت‌بخش»، روز شنبه 17 اردیبهشت 1401 «معلم؛ محور تحول و تربیت تمام ساحتی» و روز یک‌شنبه 18 اردیبهشت 1401 «معلم؛ پیش‌ران جامعه دانش‌بنیان» نامیده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول