اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قطع پرواز‌ها در فرودگاه‌های بغداد و نجف به دلیل طوفان شن

رسانه‌ها از بسته شدن موقت برخی فرودگاه‌های عراق به دلیل شرایط بد اقلیمی خبر دادند.

قطع پرواز‌ها در فرودگاه‌های بغداد و نجف به دلیل طوفان شن

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها یکشنبه شب به وقت تهران از بسته شدن موقت برخی فرودگاه‌های عراق به دلیل شرایط بد آب و هوایی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، عراق پروازهای فرودگاههای «بغداد» و «نجف» را تا اطلاع ثانوی به دلیل طوفان شن  متوقف کرد. طوفان، گرد و غبار دوباره چندین استان عراق را درنوردید. برای چهارمین بار در یک ماه گذشته در پایتخت بغداد  وضعیت قرمز  اعلام  و منجر به تعطیلی فرودگاه بین المللی این کشور شد و فرودگاه نجف نیز پروازهای خود را متوقف کرد.

خبرگزاری عراق اعلام کرد که طوفان استان‌های بغداد، الانبار، کربلا، نجف و صلاح الدین را درنوردید و میدان دید را تحت تاثیر قرار داد و باعث خفگی شماری از شهروندان شد.

 فرودگاه بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شرایط بد جوی و دید کمتر از ۵۰۰ متر تصمیم گرفته شد تا تردد هوایی برای  روز یکشنبه متوقف شود. فرودگاه نجف نیز به دلیل افزایش ریزگردها تا اطلاع ثانوی پروازها را متوقف کرد.

سازمان هواشناسی عراق روز شنبه در بیانیه ای پیش بینی کرده بود که امروز یکشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی کشور افزایش گرد و غبار وجود خواهد داشت.

 

طوفان های گرد و غبار در عراق، کشور نیمه بیابانی، به ویژه در فصل بهار به دلیل کمبود باران و افزایش بیابان زایی با نبود کمربند سبز در اطراف شهرها مکرر است.

عراق یکی از کشورهایی است که به دلیل افزایش موارد خشکسالی با دمای بالا که برای چندین روز در تابستان به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد، یکی از آسیب پذیرترین کشورها  برابر تغییرات آب و هوایی و بیابان زایی است.

بانک جهانی نوامبر گذشته نسبت به کاهش ۲۰ درصدی منابع آبی عراق تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات آب و هوایی هشدار داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول