اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

امکان انتخاب صد رشته در آزمون دستیاری ۴۹

بر اساس تصمیم اخرین نشست شورای پزشکی و تخصصی با حضور تمام روسای دانشگاهها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور ، محدودیت انتخاب رشته توسط دستیاران برداشته شد.

امکان انتخاب صد رشته در آزمون دستیاری ۴۹

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بر اساس تصمیم اخرین نشست شورای پزشکی و تخصصی با حضور تمام روسای دانشگاهها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور ، محدودیت انتخاب رشته توسط دستیاران برداشته شد. 

همانطور که در دفترچه ازمون ۴۹ آمده بجهت تسهیل انتخاب رشته بر اساس نمرات ، ضرایب دروس حذف و هر داوطلب میتواند بر اساس علاقه ، صد رشته را انتخاب کند. 

همچنین در راستای تامین متخصص در تمام تقاط کشور خصوصا استانهای کم برخوردار ، در سال جاری پس از ازمون ۴۹ برای اولین بار در کشور ، پذیرش دستیار تخصصی بومی در رشته های مورد نیاز توسط دانشکاههای علوم پزشکی خواهیم داشت. 
یعنی ضمن تفویض اختیار به دانشگاهها در جهارچوب مشخص برای جذب دستیار بومی منطقه در رشته های مورد نیاز ، این امکان فراهم خواهد شد که متقاضیان بومی در یک استان پس از طی رقابت علمی و عملی در همان استان ، وارد رشته های تخصصی شده و پس از پایان دوره ، به تعهدات و خدمات خود در همان منطقه بعنوان متخصص ادامه دهند. 

بعبارت دیگر امسال بغیر از پذیرش از طریق ازمون ملی دستیاری ، انشاله پذیرش دستیار تخصصی بومی  توسط بسیاری از دانشگاههای کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول